منو های مرتبط



گزارش مراسم گرامیداشت مقام استاد


باسمه تعالی

گزارش برنامه مراسم روز استاد

 

مراسم تجلیل از مقام استاد و تقدیر از اساتید نمونه و هشتمین نشست ادبی پا به پای بهار در روز دوشنبه 9 اردیبهشت 98 ساعت 11:00 در محل مرکز همایشهای دانشگاه ایوان‌کی برگزار شد. در این مراسم که با مشارکت معاونت دانشجویی‌فرهنگی و کانون شعر و ادب انجام شد، دانشجویان، اساتید، مهمانان و مسئولان دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدا و پس از پخش تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، آقای عسگری مجری برنامه، ضمن خوش‌آمد گویی به حضار، برنامه را اعلام کرد. سپس آقای دکتر احمدوند رئیس محترم دانشگاه بیاناتی در مورد مسائل کشوری و دانشگاهی و نیز مقام استاد و فعالیتهای ادبی ارائه کردند. در این بخش، هدیه‌ای از طرف کانون شعر و ادب دانشگاه به پاس حمایتهای ده‌ساله دانشگاه و مقام محترم ریاست از برنامه‌های کانون، به ایشان تقدیم گردید.

در ادامه، حضار شاهد ورود سه نفر از دانشجویان به روی سن بودند که به اجرای تئاتر طنز با موضوع دانشگاه، دانشجو و استاد پرداختند. شعرخوانی شعرای منتخب هشتمین نشست ادبی پا به پای بهار که از دانشجویان دانشگاه ایوان‌کی و سایر دانشگاههای استان و کشور بودند، بخش بعدی مراسم را شکل داد. (این اشعار طی فراخوان قبلی به دبیرخانه نشست ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته بود.) سپس گروه موسیقی و سرود "فریاد صبا"، چند اثر سنتی و محلی اقوام مختلف ایرانی را اجرا کردند.

مسابقه پیامکی با موضوع شاعر سرود ماندگار "ای مجاهد، شهید مطهر" نیز اعلام و نمایش داده شد که به 3 نفر از افرادی که پاسخ درست ارسال کردند، جوایزی اهدا گردید.

مجری برنامه، پس از معرفی مهمان ویژه مراسم، شاعر گرانقدر آقای محمدرضا عبدالملکیان، از ایشان برای سخنرانی و ارائه اشعار دعوت نمود. آقای عبدالملکیان با حضور در جایگاه، ضمن بیان نکاتی مهم در باب شعر و تحسین شعرای منتخب، به ارائه یکی از آثار خود پرداخت.

تقدیر و تجلیل از شعرای شرکت‌کننده در نشست ادبی و همچنین معرفی و تجلیل از 7 نفر از اساتید نمونه سال 97 دانشگاه ایوان‌کی نیز انجام گرفت و منتخبین هدایای خود را از ریاست محترم دانشگاه، معاون دانشجویی فرهنگی و مهمان ویژه مراسم دریافت نمودند. همچنین عکس یادگاری از مجموعه ایشان گرفته و ثبت شد.

اسامی اساتید نمونه:

آقایان دکتر حسین عالی، دکتر حمید صابری، دکتر وحیدصابری، مسعود احمدوند، حسین اقبالی، مهدی محمودی یکتا و محسن احمدوند

اسامی شعرای برتر؛ آقایان:

علی حبیبی رزی استان تهران

محمد شکری فرد دانشجوی دانشگاه تبریز

محمدصادق خیاطون دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ایوان‌کی

ضمنأ تصاویری از فضاهای دانشگاه، مناظر طبیعی،جملاتی در گرامیداشت اندیشه شهیدمطهری(ره) و مقام معلم، سوال مسابقه و معرفی مراسم و نیز پخش موسیقی و نماهنگ در زمانهای مختلف در پرده نمایش پخش گردید.

مراسم با خواندن دسته‌جمعی دعای سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج) در ساعت 13:00 پایان یافت و حاضرین به هنگام خروج از سالن مورد پذیرایی قرار گرفتند.


گزارش تصویری مراسم


نوشته شده توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۱