منو های مرتبط



گزارش فعالیت کانون شعر و ادب در سال تحصیلی 96-95


برگزاری چهارمین سوگواره شعر عطش
پیرو برگزاری سلسله نشست‌های شعر عاشورایی با عنوان (سوگواره ی شعر عطش)در سه سال گذشته و استقبال کم نظیر اساتید، کارکنان و دانشجویان  از این مراسم روحانی، کانون شعر و ادب دانشگاه در آستانه ی اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش نسبت به برگزاری چهارمین نشست(سوگواره ی شعر عطش) همت گماشت و با دعوت از شاعران آئینی، مظلومیت شهدا و اسرای کربلا را به سوگ نشست.
در این مراسم همچون سال‌های گذشته که با دعوت از شاعران بزرگی چون سعید بیابانکی، حامد عسگری و کاظم بهمنی به مراسم جلوه ی خاصی می‌دادند؛ امسال نیز با دعوت از شاعر ارجمند آقای شور و حال خاصی برپا کردند.

فراخوان و دریافت اشعار شرکت‌کنندگان
چاپ و توزیع مجموعه شعر دانشجویان و شعرای شرکت‌کننده
شعرخوانی توسط شرکت‌کنندگان منتخب
قامه نوحه خوانی و عزاداری توسط دانشجوی دانشگاه

پذیرایی از حضار
تقدیر از دست‌اندرکاران و شعرای برگزیده
فروش کتاب شاعران

برگزاری هفتمین نشست ادبی (پا به پای بهار)
کانون شعر و ادب دانشگاه ایوان کی اردیبهشت ماه هر سال با برپایی سلسله نشست های ادبی با عنوان (پا به پای بهار) شاعران و علاقه مندان به ادبیات را نه تنها در دانشگاه ایوان کی بلکه در دانشگاه های استان سمنان، حتی برخی از دانشگاه های کشور به جنب و جوش وا می‌دارد. اردیبهشت 96 هفتمین نشست ادبی (پا به پای بهار) در حالی برگزار شد که تجربه ی برگزاری شش سال نشست سال های گذشته که با حضور شاعران بزرگی چون حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض، سعید بیابانکی، علیرضا آذر، صابر قدیمی و محمد‌علی بهمنی برگزار شده بود را در پی داشت.

در این نشست ابتدا آثار 65 نفر از شاعران دانشجو که در فراخوان شرکت کرده بودند به داوری گذاشته شد و از بین این آثار 14 شاعر برای قرائت شعرشان در مزاسم پایانی انتخاب شدند و از بین این 14 نفر آثار 3 نفر به عنوان آثار برگزیده معرفی گردید.
توزیع پذیرایی به حاضران
چاپ و توزیع اشعار منتخب و ارائه آن‌ها توسط شاعران
شاهنامه خوانی توسط خانم
شعرخوانی توسط شرکت‌کنندگان منتخب

مدیحه سرایی توسط مداح جناب آقای محسن عراقی

هدیه و لوح سپاس به شاعران

همکاری در بخش ادبی جشنواره قرآن
گزارش در بخش امور فرهنگی و فوق برنامه ارائه شد.
دانشجویان فعال کانون در این جشنواره به ارائه اشعار خود پرداختند که پس از داوری در مرحله دانشگاهی به مراحل بعدی ارسال گردید.



پیوست ها
نوشته شده توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸