1. رئیس دانشگاه شاهد 2. هیئت علمی بازنشسته دانشگاه جامع امام حسین (ع) 3. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 4. ریاست دانشکده برق دانشگاه جامع امام حسین(ع) 5. معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 6. رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بنیاد تعاون ناجا 7. رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا 8. رئیس مرکز تحقیقات آموزش و نیروی انسانی ناجا 9. مشاور فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 10. مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 11. مشاور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری 12. عضو کمیته بازنگری ساختار، قوانین و مقررات شورای شهر تهران 13. جانشین فرماندهی مرکز مخابرات الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 14. فرماندهی گردان، گروهان و دستههای رزمی در دوران دفاع مقدس 15. بیش از 31 ماه حضور در جبهههای نبرد حق علیه باطل 16. مدیر مسئول و عضو هیئت تحریریه نشریه توسعه انسانی پلیس 17. عضو هیئت تحریریه مجله فرآماد سپاه 18. عضو هیئت تحریریه مجله نظارت و بازرسی 19. عضو هیئت تحریریه مجله مطالعات راهبردی 20. عضو هیئت تحریریه مجله اقتصادی و تجارت نوین 21. عضو انجمن علمی نت 22. عضو انجمن علمی لجستیک 23. عضو انجمن علمی مدیریت پروژه 24. مدیر نمونه دانشگاه امام حسین (ع) و کسب لوح تقدیر از دست مقام معظم رهبری سال 1378 25. مدیر نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در سال 1380 26. کارآفرین برتر استان سمنان در سال 1390 27. استاد نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در گروه علوم انسانی سال 1381 و 1384 28. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی،کل گرایی خلاق برای مدیران (یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل پاییز1388) ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 29. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی، کل گرایی خلاق برای مدیران (کتاب سالشاخه مهندسی صنایع کشور 1390) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 30. ارائه بیش از 50 مقاله علمیترویجی، 60 مقاله علمیپژوهشی وISI و 100 مقاله درکنفرانسها و همایشهای داخلی و بینالمللی 31. ترجمه بیش از 12 کتاب تخصصی 32. راهنمایی بیش از 200 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 33. داوری و ارزیابی بیش از 300 مقاله، پایان نامه و رساله
تأسیس دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی ایوانکی بهمنظور تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و انجام پژوهشهای علمی در زمینههای علوم انسانی و فنی و مهندسی شکل گرفته است و اهداف زیر را دنبال مینماید: 1. کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه 2. مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور 3. همکاری در زمینهسازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور 4. کمک به بالا بردن ظرفیت دانشجویی استان سمنان 5. استفاده از امکانات و قابلیتهای موجود استان در توسعه آموزش عالی 6. فراهم ساختن زمینههای جذب و گزینش دانشجوی بومی و از شهرهای همجوار فلسفه وجودی دانشگاه ایوانکی بهعنوان یکی از بهترین دانشگاههای غیردولتی - غیرانتفاعی، در مجموعه آموزش عالی کشور، اندیشهورزی و تولید علم و دانش و اعتلای علمی و ایفای نقشی اساسی در جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه است. در راستای توسعه تولید علم و دانش بر این باور است که ظرفیت و استعداد بالایی در جامعه نهفته است که با کشف، تبیین و کاربردی کردن آن، میتوان در علوم و فنون بشری تحولی شگرف پدید آورد و در پرتو آن افرادی شایسته و فرهیخته تربیت کرد.
هیئت امنا عالیترین رکن دانشگاه میباشد که وظایف و اختیارات آن در قانون تشکیل هیئت امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (مصوب جلسات 181 و 183 مورخ 19/12/1367 و 23/12/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و همچنین قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی (مصوب مورخ 18/10/1369 مجلس شورای اسلامی) تعیین شده است. هیئت امنا در رأس ساختار سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی به عنوان بالاترین مرجع تصمیمگیری و سیاستگذاری در امور مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی، علمی، مسئولیتهای مهم و حساسی به عهده دارند.
حدود یک سال پس از تأسیس دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی _که در آن زمان با عنوان موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی فعالیت میکرد_ اهمیت و لزوم معرفی دانشگاه به مردم، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و ایجاد رابطه مفید و مؤثر فیمابین، راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی در دانشگاه اجتنابناپذیر به نظر رسید. در این راستا دکتر حجتالله عالی، رئیس وقت دانشگاه، در آذرماه سال 1385 اقدام به راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی کرد. با تصویب چارت تشکیلاتی موسسه آموزش عالی ایوانکی که مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز در آن لحاظ شده بود این مسئولیت رسمیت پیدا کرد. در بهمن سال 1394 با ارتقای موسسه آموزش عالی ایوانکی به دانشگاه ایوانکی و اصلاح چارت تشکیلاتی، مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز به مدیریت دفتر، روابط عمومی و امور بینالملل ارتقا پیدا کرد.
اداره کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاه ایوانکی دارای حدود 80 عنوان کارگاه و آزمایشگاه تخصصی مجهز و بهروز با مساحتی بالغ بر 10000 مترمربع می باشد که کلیه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی ( از جمله مکانیک، برق، عمران، صنایع و ....) از این فضا بهره میبرند. این اداره قابلیت ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی به سایر مؤسسات آموزش عالی و شهرکهای صنعتی منطقه را نیز دارد.
حضرت علی(ع) میفرمایند: دو نعمت است که انسان ارزش آنها را درست نشناخته است. یکی سلامتی و دیگری امنیت حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه دانشگاهی اعم از دانشجو, استاد, کارمند و... میباشد. سلامت جامعه در گرو سلامت دانشگاهها خواهد بود. چرا که دانشگاهیان در سازندگی جامعه نقش بسزایی را ایفا مینمایند و یا به تعبیر همیشگی آینده سازان جامعه از درون دانشگاهها برمیخیزند. از آنجا که سلامت دانشگاه همواره در معرض آلودگیها و تهدیدهای درونی و بیرونی است, برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگیها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد از نفوذ آفتها به داخل دانشگاه جلوگیری کند و با تشخیص و شناخت آفتهای درونی زمینه علاج به موقع و سلامت دانشگاه و به تبع آن سلامت جامعه را فراهم سازد. بنابراین وظیفه اصلی حراست دانشگاه مواظبت از سلامت جامعه دانشگاهی است. حضور حراست در عرصه مختلف دانشگاه همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده, یکی حفظ و ارتقاء توان حفاظتی و امنیتی به منظور پیشبرد اهداف و دوم انجام اقدامهای مؤثر به منظور حفاظت همه جانبه منابع انسانی و مالی میباشد. لذا منشور سازمانی حراست, چشم انداز ایده آل تفکر و رفتار حراستی است که بر اساس اخلاق حرفهای و وظایف محوله توسط قانون تدوین شده است تا با اجرای آن مجموعه حراست را در راستای تحقق سیاست اثرگذار, تصمیم ساز, پاسخگو رهنمون باشد.
معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایوان کی از بدو تأسیس دانشگاه در سال 1384 به عنوان یکی از حوزه های فعال دانشگاهی تشکیل شد. این معاونت طبق رسالت خود همواره در راستای توسعه علم و دانش، آگاهی بخشی، بالا بردن سطح فرهنگ دانشجویان و گسترش دانش گام به سوی توسعه برداشته و به همین جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به ارزش های جامعه اسلامی و بسترسازی مناسب برای آموزشی مداوم و پایدار را سرلوحه رویکرد آموزشی خود قرار داده است. اهم وظایف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی عبارتند از: • فراهم سازی امکانات جذب هیأت علمی جدید با کیفیت مطلوب در دانشکده ها، به منظور اصلاح شاخص دانشجو به استاد و کاهش تعداد اساتید مدعو. • برنامه ریزی و سیاست گذاری برای استفاده بهینه از اعضای موجود هیأت علمی و ارتقاء توان علمی آنها. • زمینه سازی و تلاش در جهت ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان در کلیه مقاطع. • توجه ویژه به شناسایی، هدایت و پرورش دانشجویان ممتاز. • برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز بصورت سالیانه. • برگزاری جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کمیته های منتخب آنها. • تلاش در زمینه به کارگیری تکنولوژیهای نوین در آموزش. • بهبود و اجرای نظام حق التدریس. • اجرای روند ارزشیابی اساتید. • زمینه سازی و تلاش در جهت جذب ورودی های برتر (استعدادهای درخشان) در کلیه مقاطع. • تلاش در جهت هماهنگ سازی دانشکده ها و گروه ها در زمینه اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی و سوق دادن آنها به سمت قانونمندی هرچه بیشتر. • تلاش در جهت روزآمد سازی فعالیت های آموزشی در دانشکده ها و بخش های ستادی تابعه معاونت آموزشی. • هدایت دانشکده ها در امر بازنگری متون و برنامه های درسی. • زمینه سازی و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع مافوق در زمینه اصلاح و بهبود ساختار در بخش های تابعه معاونت آموزشی به منظور افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان و رسیدن به گردش کارهای بهینه. • برنامه ریزی و زمینه سازی گسترش دوره های دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی. • برنامه ریزی و زمینه سازی و تلاش در جهت بهینه نمودن دوره تحصیل دانشجویان در کلیه مقاطع و جلوگیری از افزایش ظریب ماندگاری دانشجو. • تلاش در جهت توجیه و افزایش آگاهی اساتید و دانشجویان نسبت به سیاستهای آموزشی دانشگاه، آیین نامه ها و .... • نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی دردانشگاه • نظارت بر عملكرد آموزشی دانشكده ها • برنامه ریزی امور آموزشی • اظهار نظر در مورد جذب اعضای هیئت علمی جدید • ریاست شورای آموزشی و شورای تحصیلات تكمیلی • اظهار نظر و پیشنهاد در زمینه تغییر یا توسعه برنامه ریزی درسی و نیز رشته های جدیدالتاسیس
امروز یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ایوانکی پی ریزی نظامی ساختمند و هدفگرا جهت دستیابی به تجربیات علمی و فرهنگی دیگران و پی ریزی روش هایی معتبر در جهت تعلیم و تربیت و آموزش هنرمندانی متعهد برای عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی است. بدون شک نوآوری و پیشرفت های مهم عرصه علم و فرهنگ در سایه توجه جدی به تحقیق و پژوهش امکان پذیر است. در حالی که بسیاری از محققان معتقدند که سرچشمه بسیاری از علوم در شرق بوده است لکن متأسفانه در پنج قرن اخیر جوامع شرقی سهم قابل توجهی در توسعه علمی جهان نداشتند و عمدتاً به جوامع مصرف کننده اندیشه های علمی تبدیل شده اند. در کشورهای توسعه یافته به موازات پیشرفت علوم و تکنولوژی نظام های تحقیقاتی پیشرفته ای را پایه ریـزی و گسترش داده اند چرا که در دنیای علم، میدان دیدهـا به درجه مشارکت در شبکه های تحقیقاتی و پژوهشی بستگی دارد. توان دستیابی سریع به اطلاعات پایه کارآئی نظام های علمی را به شدت ارتقاء می دهد. دانشگاه ایوانکی در جهت نیل به اهداف تعیین شده رویکردی پژوهش مدار را در نظام آموزش خود حاکم نموده است؛ به طوری که در همه مقاطع آموزشی شیوة تدریس به گونه ای است که دانشجویان علاوه بر متون درسی با بررسی و پژوهش در منابع مرتبط با دروس به گسترش دانش خویش می پردازند، به عبارت دیگـر، دانشجویان رویکرد پژوهش مدار چگونه آموختن را می آموزند و بدین گونه توانایی لازم جهت توسعه دانش خود به شیوة علمی را پیدا می کنند. در همین راستا با توجه به اهمیت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی و ابزار پژوهش دانشگاه ایوانکی اقدام به تأسیس، تجهیز کتابخانه تخصصی در دانشکده های خود نموده و از طریق همکاری با سایر کتابخانه ها و برخورداری از سایت اینترنتی و استفاده از کتابداران متخصص منابع مورد نیاز پژوهشگران را در اختیار آن ها قرار می دهند.
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یکی از محوریترین و حساسترین معاونتهای دانشگاه است که ارتباط مستقیم با دانشجویان داشته و فراهمکننده امکانات رفاهی و فرهنگی دانشجویان می باشد. این معاونت عهدهدار سیاست گذاری و برنامهریزی فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و فوقبرنامه دانشگاه با حضور دانشجویان و برای استفاده بهینه آنهاست. شرح وظایف معاون فرهنگی و اجتماعی: 1- نظارت بر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه 2- برنامه ریزی برای ترویج، گسترش و تعمیق ارزشهای اسلامی و انقلابی 3- فراهم آوردن زمینه و ترغیب نیروهای دانشگاهی به حضور در صحنه های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی جامعه 4- ارائه پیشنهادهای لازم به شورای فرهنگی و پیگیری وظایف محوله 5- حمایت و نظارت بر عملکرد كانونهای فرهنگی هنری، انجمنهای علمی دانشجویی 6- گسترش و تعمیق آگاهی های فرهنگی 7- را ه اندازی كرسی های آزاد اندیشی و هدایت محتوایی و نظارت بر حسن اجرای آن 8- تدوین برنامه راهبردی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و تنظیم اصول كلی برنامههای مختلف نیروهای دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن 9- مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل و مشکلات دانشجویی 10- نظارت بر اجرای قوانین و آئین نامه های دانشجویی 11- ارائه خدمات بهداشت، سلامت روان و مشاوره به دانشجویان، کارکنان، اساتید و مراجعین بروندانشگاهی در قالب خدمات مرکز مشاوره 12- برنامهریزی، اجرا و هماهنگی امور فوق برنامه دانشجویی 13- هماهنگی با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در امور عمره و عتبات دانشگاهیان، ازدواج دانشجویی و سایر برنامههای مربوطه 14- اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای برنامههای پیشنهادی معاونتهای دانشجویی و فرهنگیاجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 15- حمایت از فعالیتهای بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه 16- پیگیری تشکیل و انجام امور کمیتهها و شوراهای مصوب در وزارتخانه مانند : شورای انضباطی - شورای فرهنگی – کمیته ناظر بر نشریات و... 17- برنامهریزی و حمایت از فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی در قالب خدمات مدیریت تربیت بدنی 18- برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیتهای فوقبرنامه برای شکوفایی بیشتر فعالیتهای فکری، فرهنگی و هنری دانشجویان انجام امور محوله از سوی ریاست دانشگاه
رشته کاردانی فنی صنایع-ایمنی صنعتی در دانشگاه ایوان کی در سال 1385 هجری شمسی ایجاد و اولین گروه از فارغالتحصیلان این رشته نیز در سال 1387، با استقبال مطلوب جامعه صنعتی کشور به سرعت جذب بازار کار شدند. با توسعه کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی در سال 1386رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین در سال 1388 رشته ایمنی صنعتی و محیط کار در مقطع کارشناسی ناپیوسته و در سال 1390 دوره تحصیلات تکمیلی با رشته مهندسی صنایع- سیستم های اقتصادی و اجتماعی مقطع کارشناسی ارشد شروع و پس از یک دهه تعداد رشته ها و گرایش های مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به 3 رشتـه و دکتری تخصصی به 2 رشته افزایش یافت. هم اکنون دانشکده مهندسی صنایع در سه گروه علمی: 1- مهندسی صنایع، 2- مهندسی سیستم ها 3- ایمنی صنعتی فعالیت می نماید و دارای یک رشته در کارشناسی، سه رشته-گرایش در کارشناسیارشد و دو رشته-گرایش در مقطع دکترا میباشد. برنامههای درسی این دانشکده نیز با توجه به نیاز صنعت و بازار کار و با رویکرد تامین نیاز علمی و تخصصی کشور و منطقه تدوین شده است. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 12 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 1 نفر دانشیار و 3 استادیار و 6 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی صنایع مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی یکی از متنوعترین دانشکده های مهندسی صنایع را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی صنایع تا کنون به بیش از 700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 600 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 240 نفر در مقطع کارشناسی، از 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و از 25 نفر در مقطع دکتری فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در سطوح مختلف مدیریت صنایع و اقتصاد کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک از سال ۸۴ در مقطع کاردانی کامپیوتر-نرم افزار دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه برق، کامپیوتر و مکانیک هم اکنون این دانشکده دارای 28 رشته شامل 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 5 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 10 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده برق، کامپیوتر و مکانیک در سه گروه علمی: 1- مهندسی برق 2- مهندسی کامپیوتر 3- مهندسی مکانیک فعالیت می نماید. دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-مهندسی برق گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال، 2-مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، 3-مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی، 4- مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، 5- مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، 6- مهندسی مکاترونیک. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 23 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 5 نفر دانشیار و 7 استادیار و 10 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های حوزه فنی و مهندسی را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک تا کنون به بیش از 2300 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1200 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 400 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 110 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 150 نفر در مقاطع کاردانی، 650 نفر در مقاطع کارشناسی و از 230 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود.
دانشکده عمران و معماری از سال ۸۴ در مقطع کاردانی عمران دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه عمران و معماری هم اکنون این دانشکده دارای 27 رشته شامل 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 4 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 9 رشته در مقطع کاردانی می باشد.. دانشکده عمران و معماری در سه گروه علمی: 1- مهندسی عمران 2- مهندسی معماری 3- مهندسی شهرسازی فعالیت می نماید. این دانشکده با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد:1-مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت،2-مهندسی معماری،3-مهندسی عمران گرایش سازه،4-مهندسی عمران گرایش زلزله5-معماری داخلی،6-معماری و انرژی،7-مدیریت پروژه و ساخت در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده با رشدی قابل قبول، به 20 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 2 نفر دانشیار و 9 استادیار و 8 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی عمران و معماری مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی عمران و معماری دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های عمران و معماری را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی عمران و معماری تا کنون به بیش از 3700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1900 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 350 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از200 نفر در مقاطع کاردانی، 600 نفر در مقاطع کارشناسی و از 400 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در پروژه های مختلف عمرانی کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده علوم انسانی در سال 1394 با گروه های حسابداری و مالی (1390)، تربیت بدنی (1390)، مدیریت (1392) بصورت دانشکده ای مستقل در چارت سازمانی دانشگاه ایوان کی قرار گرفت. در سالهای بعد گروه های آموزشی روانشناسی (1395) و حقوق (1396) نیز ایجاد گردید. با توسعه رشته ها در حوزه علوم انسانی هم اکنون این دانشکده دارای 33 رشته شامل 1 رشته در مقطع دکتری تخصصی تربیت بدنی، 9 رشته کارشناسی ارشد، 14 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 5 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده علوم انسانی با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، 2- مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی، 3- روانشناسی ورزشی، 4-مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، 5-روانشناسی عمومی، 6-مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، 7- مدیریت مالی، 8-حقوق خصوصی، 9-مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه 10-مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 36 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 7 نفر دانشیار و 13 استادیار و 14 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف علوم انسانی مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های این حوزه را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده علوم انسانی تا کنون به بیش از 500 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 200 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 90 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 130 نفر در مقاطع کاردانی، 1200 نفر در مقاطع کارشناسی و از 270 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 9 نفر در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) فراتر می رود.
ردیف
دوره
عنوان فعالیت
1
60-61
مسئول راه اندازی گزینش در وزراتخانه ها و دستگاههای اجرایی از قبیل : وزارت علوم ، امورخارجه – كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران – كمیته كالای متروكه – وزارت بازرگانی – وزارت كشاورزی و نهضت سواد آموزی
2
68-72
معاونت آموزش بخش مهندسی عمران – دانشكده فنی مهندسی دانشگاه امام حسین (ع)
3
80-78
نظارت عالی بر طرح و اجرای پروژه های عمرانی ذیل ( از طرف فرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص):
ü - اصول مهندسی سد پروژه تونل و راه شهید شفیع زاده – استان قم
ü پروژه تونل امام علی (ع) استان لرستان ( خرم آباد)
ü پروژه تونل نور – استان فارس (شیراز)
ü پروژه تونلهای شهید بخشنده و كوثر – تبریز
ü پروژه تونل دولایی – تویسركان
ü پروژه طرح توسعه نیروگاه آبی برقی مسجدسلیمان
4
مدیرگروه مهندسی عمران – پژوهشكده فنی مهندسی – دانشگاه امام حسین(ع)
5
82-80
مدیرگروه مهندسی عمران – دانشكده فنی مهندسی – دانشگاه امام حسین(ع)
6
84-82
مدیر كل آموزشهای رسته ای دانشگاه امام حسین(ع)
7
84 تا کنون
مدیرگروه مهندسی عمران: مقا طع کاردانی- کارشناسی- کارشناسی ارشد (گرایش مهندسی و مدیریت ساخت- گرایش مهندسی ساز -گرایش مهندسی سازه ه) موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ایوانکی
(1)خسروی ، فریدون ، صادقی ، حسن ، (1380) (( الگوی مهندسی تجهیز درپروژ های بزرگ عمرانی)) مجله علمی – ترویجی – انجمن مهندسان راه و ساختمان ( بنا) شماره 15
(2) Sadeghi, H.Khosravi, F. (2003): Influence of joint in the phenomena of solubility oflimestone, Journal of EngineeringGeology, Vol. 1, No. 2, pp. 193-208.
11- عناوین مقالات چاپ شده در كنفرانسهای ملی - بین المللی
(1) صادقی، حسن (1378) ،تاثیر ویژگیهای مكانیكی روی انحلال پذیری سنگ آهك ، اولین كفرانس زمین شناسی ومحیط زیست ایران . 29-22 مهرماه – دانشگاه تربیت معلمصفحات 517-501
(2)خسروی ، فریدون ، صادقی ، حسن ، (1380) ((عملكرد تراوش و مقاومتپی سدها بر روی لنزهای شنی و ماسه ای باز در سازندكنگلومرایی)) دومین همایش زمینشناسی مهندسی و محیط زیست ایران – تهران
(3)خسروی ، فریدون ، صادقی ، حسن ، (1380) (( نقش لنزها ی شنی و ماسهای باز در سازندكنگلومرایی بر ترواش و مقاومت سدها)) دومین كنفرانس زمین شناسیمهندسی و محیط زیست ایران – تهران صفحات 49 -50
(4)خسروی ، فریدون ، صادقی ، حسن ، (1380) (( تاثیردرزه بر انحلالپذیری سنگ های كربناته ))، دومین همایش زمین شناسی مهندسی و محیط زیست ایران صفحات – 579-581
(5)خسروی ، فریدون ، صادقی ، حسن ، (1380) ارتباطات سرعت امواج لرزهای با قابلیت انحلال سنگ ، پنچمین كنفرانس تونل ایران – 9-7 آبان ماه دانشگاه تهران صفحات 39-29
(6) خسروی، فریدون، صادقی حسن و وكیل پور (1381) احداث گالری در زیرهسته سد خاكی بر نگرش بر سد كرخه ، سومین همایش بین المللی مهندسی ژئوتكنیك ومكانیك خاك ایران 20-18 آذرماه تهران وزارت نیرو صفحات429-424
(7)خسروی ،كیل پور و صادقی (1381) خاكها با پتانسیل رمبندگی بانگرشبر روی مناطقی از ایران ، سومین همایش بین المللی مهندسی و ژئوتكنیك و مكانیكخاك ایران 20-18 آذر- تهران وزارت نیروصفحات 211-206
(8) خسروی، فریدون، صادقی حسن (1381) روش تحقیق كاربردی در مهندسیاجرایی ، دومین همایش روشهای تحقیق د ر علوم وفنون مهندسی 19-17 اردیبهشت دانشگاهامام حسین (ع) صفحات 357-347
(9) خسروی، فریدون، صادقی حسن (1382) تحلیلی از مشكلات مدیریتیپروژه سازهای زیر زمینی با نگرش برنیروگاه مسجد سلیمان سومین كنفرانس زمین شناسی مهندسی ایران، همدان – دانشگاه بوعلی صفحات22-10
(10) وكیل پور، جعفر و صادقی،حسن (1382) مهار آبهای زیر زمینی و خشك اندازی در گود نیروگاه كارون سومین كنفرانسزمین شناسی مهندسی ایران، همدان – دانشگاه بوعلی صفحات114-105
(11) خسروی، فریدون، صادقی،حسن (1381) ژئوتكستایل ها ، تقویت خاك برای اجرای ابینه معماری مناسب فصلنامه عمران ایران – تهران سری دوم تابستان 1381 صفحات 45-38
(12) خسروی، فریدون، صادقی ،حسن(1381 ) نیروی بالا روندگیدر شمع ها ، فصلنامه عمران ایران سری دومزمستان 1381– تهران صفحات 45-44
(13)Sadeghi,H. (1996)"The geotechnical properties and effective parameters in thephenomena of solubility of limestone” BGS Young Geotechnical Engineers Symp.1-3 April, Oxford. PP. 109-110.
(14) Sadeghi, H. and Khosravi, F. (2002),"The effect of Mechanical properties on solubility of limestone". 9th Inter. Cong. ofthe Inter. Association for Engineering Geology and the Environment. 16-20 Sep.Durban, South Africa, PP. 2277-2286.
(15)Khosravi, F. and Sadeghi, H. (2002): "Equilibrium Equation on Axisymetricsystem on Zero Extension Line Method and determination of bearing Capacity"9th. Cong. of the Inter.Association for Engineering Geology and the Environment. 16-20 Sep. Durban,South Africa, PP. 2277-2286.
(16) Sadeghi, H. (2005), "A study of theeffect of wave Velocity on solubility of limestone and chalk", 3rdInternational. Conference. on Deformation on Geotechnical Engineering, 3-4August, Semarang , Central Java,Indonesia. Pp. 234-240.
موضوع پایان نامه
سمت
سال
نام دانشجو
نام دانشگاه
مدیریت در كاربرد ماشین آلات ساختمانی در طرحهای عمرانی
استاد مشاور
78
علیرضا رئیسی
امام حسین (ع)
چگونگی تعیین در مقایسه شاخص های مدیریت جهت اجرای پروژ های برزگ و كوچك
علیرضا دانشفر
بررسی مقررات و آئین نامه های سازمان برنامه و بودجه در خصوص پروژهای پل سازی
79
محمدرضا خردمند
مدیریت و تجهیز كارگاه بد نه سدهای خاكی- سنگ ریزه ای
حمیدرضا ارشادمنش
تكنولوژی ساخت در ساختمان
سید رضا فیروزی
اثر نوع و كیفیت مصالح در عمر مفید ساختمان
سیروس خلیق فرد
ارزیابی مشكلات مدیریتی پروژ های راهسازی
استادراهنما
علی محمد عندلیب
8
طراحی و ساخت موج شكن و عملكرد مطلوب آن د ر آبهای ایران
علی فیروزی
9
اصول مدیریت ساخت و تجهیز پروژه های عمرانی دفاعی سپاه
استاد راهنما
حمید رضا ارشادمنش
دافوس
10
بررسی و عملكرد و دستاورد یك دهه فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)
80
مجیدبحرینی
11
مشكلات و موانع تجزیه و تحلیل عملكرد یك فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)
مرتضی قوامیان
12
مدیریت ماشین آلات كلان (تعمیرونگهداری)
ناصر تجلی زاده
13
امكان سنجی استفاده از امكانات و تاسیسات بعنوان پناهگاه در مقابل سلاحهای متعارف
استاد داور
جعفر حصاری نژاد
امام حسین (ع)-دافوس
14
تحلیلی از مشكلات مدیریتی پروژه های تونل
81
عبدالمجید مهرداد
15
بررسی روند انجام مناقضه پروژه های عمرانی در ایران و علل اشكانات آن
82
سید جواد شهیدی
16
آنالیز اقتصادی روشهای مختلف تونل های راه
احمدعلی دهقانی
17
بررسی نقاط و ضعف پیمان به روش EPC پروژه آبگیر پارس جنوبی
83
اصغر عوضی
18
تعیین عوامل موثر بر پایداری بسترهای خردشده
حسن آقایی
آزاداسلامی - واحد اراك
19
بهینه سازی روش آتشباری طرح توسعه نیروگاه مسجد سلیمان
مجید تبادی سامانی
آزاد اسلامی-دانشكده تحصیلات تکمیلی واحد تهران
20
بررسی امكان سنجی موج شكنهای سنگی در آبهای عمیق( بانگرش بر پروژه خدماتی پارس)
محمد محقق امین
21
بررسی عوامل تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی با نگرشی بر سد مخزنی گلابر زنجان
91
فرهاد امندی
آز اد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات تهران
22
تهیه و تدوین شرح وظایف کارفرما و پیمانکار در قراردادهای طرح و ساخت با نگرشی بر سازه های امن
هادی حوزان
آزاد اسلامی – واحد علوم و تحقیقات بروجرد
23
ارزیابی و کنترل پروژه با روش مدیریت ارزش کسب شده (EVM) در پروژه های عمرانی ( با نگرشی بر پروژه انبوه سازی شهرستان ورامین)
سیامک مهاجری
آزاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات بروجرد
24
روش بهینه افزایش کیفی مرحله شناخت و طراحی در پروژه سازه های امن
92
حسین ورزشکار
25
بررسی و تحلیل مدل WBS در پروژه سازه های امن با قراردادC EP
محمد حسین گنجینه
26
عوامل موثر کنترل پروژه و بررسی مواانع و مشکلات ان در پروژه های عمرانی (با نگرشی بر ساختمان مسکونی 22 طبقه در تهران)
پویا نودر
27
بررسی روش های انتخاب و اجرای انواع اسکله های بتنی با رویکرد مهندسی ارزش در سواحل جنوب کشور
حجت اله قاسمی
28
بررسی روش اجرا و مدیریت ساخت اسکله های کیسونی با رویکرد استنا ندارد سازی انتقال و نصب در سازه های دریایی
عبدالمجمید نیک مرام
29
مدیریت و بررسی علل شکل گیری دعاوی در پروژهای عمرانی(با نگرشی بر پروژه پل لالی)
گودرزی
آزاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات
بروجرد
30
بررسی افزایش هزینه در پروژه های عمرانی (مطالعه موردی مسکن مهر شهرستان نور)
93
کاردار
آزاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات شوشتر
31
انتخاب روش بهینه ساخت از میان فناوریهای نوین ساختمان به روش AHP(مطالعه موردی استان مازندران)
عالیشاهی
32
بررسی علل تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی عواقب اقتصادی آن و ارایه راهکارهای پیشنهادی (با نگرشی بر پروژه های بانک ملت استان یزد)
زارع نژاد
33
بررسی سیستم های نوین سقفی در ساختمان سازی و انتخاب مناسب ترین آنها به روش AHP
94
پریسا کاظمی
موسسه آموزش عالی ایوانکی
- زمین شناسی مهندسی (ویژهدانشجویان عمران)- انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)-1382- چاپ چهارم
- مصالح ساخت وآزمایشگاه – انتشارات دانشگاهامام حسین(ع)-1384- چاپ چهارم
-اصول مدیریت ساخت- انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)-1385 - چاپ نهم
-اصول مهندسی تونل-انتشارات دانشگاه امام حسین(ع)-1390 – چاپ اول
-مکانیک خاک-انتشارات دانشگاه ایوانکی-1393-چاپ اول
عضو هیات مدیره (بازرس) انجمن زمین شناسی مهندسی ایران در دو دوره سال 83-81 و از سال83 تا87
عضو كمیته علمی ، عضو هیئت رئیسه ، عضو هیات داوران در كنفرانسهای:
دومین كنفرانس زمین شناسی مهندسی ایران – دانشگاه تربیت مدرس
سومین كنفرانس زمین شناسی مهندسی ایران – دانشگاه بوعلی همدان
پنجمین كنفرانس تونل ایران – دانشگاه تهران
ششمین كنفرانس تونل ایران – دانشگاه علم صنعت
دومین همایش روش تحقیق در علوم و فنون مهندسی – دانشگاه امام حسین (ع)
اولین همایش سراسری علمی- كاربردی نگهداری اقلام در سپاه
عضو سازمان بسیج مهندسی
عضو سازمان بسیج اساتید
عضو انجمن تونل ایران
عضو انجمن مكانیك سنگ ایران
عضو هیات تحریه نشریه پیام باور
عضوگروه تخصصی كمیسیون برنامه ریزی آموزش دانشگاه امام حسین (ع) ( حوزه فنی مهندسی)
عضوگروه تخصصی برنامه ریزی آموزشی در برنامه پنجساله چهارم دانشگاه
5 - عناوین پروژه ها و طرحهای تحقیقاتی انجام شده
نام پروژه یا طرح
كار فرما
زمان اجرا
طراحی دوره دكترای عمران – گرایش مهندسی و مدیریت ساخت
مجری
پژوهشكده فنی مهندسی
1377
پروژه كتاب تجهیز كارگاه
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)
78-77
پروژه شهید رضوی(دفاعی)
همكار
مهندسی ستاد كل
80-79
پروژه طراحی سدطالقان
مهندسی ندسا
1380
طراحی دوره كارشناسی عمران – گرایش مهندسی و مدیریت ساخت
معاونت آموزش دانشگاه
82-81
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.
راههای ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر:
زمان برگزاری آزمون تستی رشته های بخش معارفی (کتبی): دوشنبه 6 اسفند ماه 97
اطلاعات بیشتر در پوستر فراخوان در پیوست قابل مشاهده است.
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.