1. رئیس دانشگاه شاهد 2. هیئت علمی بازنشسته دانشگاه جامع امام حسین (ع) 3. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 4. ریاست دانشکده برق دانشگاه جامع امام حسین(ع) 5. معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 6. رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بنیاد تعاون ناجا 7. رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا 8. رئیس مرکز تحقیقات آموزش و نیروی انسانی ناجا 9. مشاور فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 10. مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 11. مشاور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری 12. عضو کمیته بازنگری ساختار، قوانین و مقررات شورای شهر تهران 13. جانشین فرماندهی مرکز مخابرات الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 14. فرماندهی گردان، گروهان و دستههای رزمی در دوران دفاع مقدس 15. بیش از 31 ماه حضور در جبهههای نبرد حق علیه باطل 16. مدیر مسئول و عضو هیئت تحریریه نشریه توسعه انسانی پلیس 17. عضو هیئت تحریریه مجله فرآماد سپاه 18. عضو هیئت تحریریه مجله نظارت و بازرسی 19. عضو هیئت تحریریه مجله مطالعات راهبردی 20. عضو هیئت تحریریه مجله اقتصادی و تجارت نوین 21. عضو انجمن علمی نت 22. عضو انجمن علمی لجستیک 23. عضو انجمن علمی مدیریت پروژه 24. مدیر نمونه دانشگاه امام حسین (ع) و کسب لوح تقدیر از دست مقام معظم رهبری سال 1378 25. مدیر نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در سال 1380 26. کارآفرین برتر استان سمنان در سال 1390 27. استاد نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در گروه علوم انسانی سال 1381 و 1384 28. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی،کل گرایی خلاق برای مدیران (یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل پاییز1388) ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 29. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی، کل گرایی خلاق برای مدیران (کتاب سالشاخه مهندسی صنایع کشور 1390) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 30. ارائه بیش از 50 مقاله علمیترویجی، 60 مقاله علمیپژوهشی وISI و 100 مقاله درکنفرانسها و همایشهای داخلی و بینالمللی 31. ترجمه بیش از 12 کتاب تخصصی 32. راهنمایی بیش از 200 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 33. داوری و ارزیابی بیش از 300 مقاله، پایان نامه و رساله
تأسیس دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی ایوانکی بهمنظور تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و انجام پژوهشهای علمی در زمینههای علوم انسانی و فنی و مهندسی شکل گرفته است و اهداف زیر را دنبال مینماید: 1. کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه 2. مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور 3. همکاری در زمینهسازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور 4. کمک به بالا بردن ظرفیت دانشجویی استان سمنان 5. استفاده از امکانات و قابلیتهای موجود استان در توسعه آموزش عالی 6. فراهم ساختن زمینههای جذب و گزینش دانشجوی بومی و از شهرهای همجوار فلسفه وجودی دانشگاه ایوانکی بهعنوان یکی از بهترین دانشگاههای غیردولتی - غیرانتفاعی، در مجموعه آموزش عالی کشور، اندیشهورزی و تولید علم و دانش و اعتلای علمی و ایفای نقشی اساسی در جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه است. در راستای توسعه تولید علم و دانش بر این باور است که ظرفیت و استعداد بالایی در جامعه نهفته است که با کشف، تبیین و کاربردی کردن آن، میتوان در علوم و فنون بشری تحولی شگرف پدید آورد و در پرتو آن افرادی شایسته و فرهیخته تربیت کرد.
هیئت امنا عالیترین رکن دانشگاه میباشد که وظایف و اختیارات آن در قانون تشکیل هیئت امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (مصوب جلسات 181 و 183 مورخ 19/12/1367 و 23/12/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و همچنین قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی (مصوب مورخ 18/10/1369 مجلس شورای اسلامی) تعیین شده است. هیئت امنا در رأس ساختار سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی به عنوان بالاترین مرجع تصمیمگیری و سیاستگذاری در امور مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی، علمی، مسئولیتهای مهم و حساسی به عهده دارند.
حدود یک سال پس از تأسیس دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی _که در آن زمان با عنوان موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی فعالیت میکرد_ اهمیت و لزوم معرفی دانشگاه به مردم، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و ایجاد رابطه مفید و مؤثر فیمابین، راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی در دانشگاه اجتنابناپذیر به نظر رسید. در این راستا دکتر حجتالله عالی، رئیس وقت دانشگاه، در آذرماه سال 1385 اقدام به راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی کرد. با تصویب چارت تشکیلاتی موسسه آموزش عالی ایوانکی که مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز در آن لحاظ شده بود این مسئولیت رسمیت پیدا کرد. در بهمن سال 1394 با ارتقای موسسه آموزش عالی ایوانکی به دانشگاه ایوانکی و اصلاح چارت تشکیلاتی، مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز به مدیریت دفتر، روابط عمومی و امور بینالملل ارتقا پیدا کرد.
اداره کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاه ایوانکی دارای حدود 80 عنوان کارگاه و آزمایشگاه تخصصی مجهز و بهروز با مساحتی بالغ بر 10000 مترمربع می باشد که کلیه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی ( از جمله مکانیک، برق، عمران، صنایع و ....) از این فضا بهره میبرند. این اداره قابلیت ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی به سایر مؤسسات آموزش عالی و شهرکهای صنعتی منطقه را نیز دارد.
حضرت علی(ع) میفرمایند: دو نعمت است که انسان ارزش آنها را درست نشناخته است. یکی سلامتی و دیگری امنیت حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه دانشگاهی اعم از دانشجو, استاد, کارمند و... میباشد. سلامت جامعه در گرو سلامت دانشگاهها خواهد بود. چرا که دانشگاهیان در سازندگی جامعه نقش بسزایی را ایفا مینمایند و یا به تعبیر همیشگی آینده سازان جامعه از درون دانشگاهها برمیخیزند. از آنجا که سلامت دانشگاه همواره در معرض آلودگیها و تهدیدهای درونی و بیرونی است, برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگیها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد از نفوذ آفتها به داخل دانشگاه جلوگیری کند و با تشخیص و شناخت آفتهای درونی زمینه علاج به موقع و سلامت دانشگاه و به تبع آن سلامت جامعه را فراهم سازد. بنابراین وظیفه اصلی حراست دانشگاه مواظبت از سلامت جامعه دانشگاهی است. حضور حراست در عرصه مختلف دانشگاه همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده, یکی حفظ و ارتقاء توان حفاظتی و امنیتی به منظور پیشبرد اهداف و دوم انجام اقدامهای مؤثر به منظور حفاظت همه جانبه منابع انسانی و مالی میباشد. لذا منشور سازمانی حراست, چشم انداز ایده آل تفکر و رفتار حراستی است که بر اساس اخلاق حرفهای و وظایف محوله توسط قانون تدوین شده است تا با اجرای آن مجموعه حراست را در راستای تحقق سیاست اثرگذار, تصمیم ساز, پاسخگو رهنمون باشد.
معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایوان کی از بدو تأسیس دانشگاه در سال 1384 به عنوان یکی از حوزه های فعال دانشگاهی تشکیل شد. این معاونت طبق رسالت خود همواره در راستای توسعه علم و دانش، آگاهی بخشی، بالا بردن سطح فرهنگ دانشجویان و گسترش دانش گام به سوی توسعه برداشته و به همین جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به ارزش های جامعه اسلامی و بسترسازی مناسب برای آموزشی مداوم و پایدار را سرلوحه رویکرد آموزشی خود قرار داده است. اهم وظایف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی عبارتند از: • فراهم سازی امکانات جذب هیأت علمی جدید با کیفیت مطلوب در دانشکده ها، به منظور اصلاح شاخص دانشجو به استاد و کاهش تعداد اساتید مدعو. • برنامه ریزی و سیاست گذاری برای استفاده بهینه از اعضای موجود هیأت علمی و ارتقاء توان علمی آنها. • زمینه سازی و تلاش در جهت ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان در کلیه مقاطع. • توجه ویژه به شناسایی، هدایت و پرورش دانشجویان ممتاز. • برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز بصورت سالیانه. • برگزاری جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کمیته های منتخب آنها. • تلاش در زمینه به کارگیری تکنولوژیهای نوین در آموزش. • بهبود و اجرای نظام حق التدریس. • اجرای روند ارزشیابی اساتید. • زمینه سازی و تلاش در جهت جذب ورودی های برتر (استعدادهای درخشان) در کلیه مقاطع. • تلاش در جهت هماهنگ سازی دانشکده ها و گروه ها در زمینه اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی و سوق دادن آنها به سمت قانونمندی هرچه بیشتر. • تلاش در جهت روزآمد سازی فعالیت های آموزشی در دانشکده ها و بخش های ستادی تابعه معاونت آموزشی. • هدایت دانشکده ها در امر بازنگری متون و برنامه های درسی. • زمینه سازی و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع مافوق در زمینه اصلاح و بهبود ساختار در بخش های تابعه معاونت آموزشی به منظور افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان و رسیدن به گردش کارهای بهینه. • برنامه ریزی و زمینه سازی گسترش دوره های دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی. • برنامه ریزی و زمینه سازی و تلاش در جهت بهینه نمودن دوره تحصیل دانشجویان در کلیه مقاطع و جلوگیری از افزایش ظریب ماندگاری دانشجو. • تلاش در جهت توجیه و افزایش آگاهی اساتید و دانشجویان نسبت به سیاستهای آموزشی دانشگاه، آیین نامه ها و .... • نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی دردانشگاه • نظارت بر عملكرد آموزشی دانشكده ها • برنامه ریزی امور آموزشی • اظهار نظر در مورد جذب اعضای هیئت علمی جدید • ریاست شورای آموزشی و شورای تحصیلات تكمیلی • اظهار نظر و پیشنهاد در زمینه تغییر یا توسعه برنامه ریزی درسی و نیز رشته های جدیدالتاسیس
امروز یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ایوانکی پی ریزی نظامی ساختمند و هدفگرا جهت دستیابی به تجربیات علمی و فرهنگی دیگران و پی ریزی روش هایی معتبر در جهت تعلیم و تربیت و آموزش هنرمندانی متعهد برای عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی است. بدون شک نوآوری و پیشرفت های مهم عرصه علم و فرهنگ در سایه توجه جدی به تحقیق و پژوهش امکان پذیر است. در حالی که بسیاری از محققان معتقدند که سرچشمه بسیاری از علوم در شرق بوده است لکن متأسفانه در پنج قرن اخیر جوامع شرقی سهم قابل توجهی در توسعه علمی جهان نداشتند و عمدتاً به جوامع مصرف کننده اندیشه های علمی تبدیل شده اند. در کشورهای توسعه یافته به موازات پیشرفت علوم و تکنولوژی نظام های تحقیقاتی پیشرفته ای را پایه ریـزی و گسترش داده اند چرا که در دنیای علم، میدان دیدهـا به درجه مشارکت در شبکه های تحقیقاتی و پژوهشی بستگی دارد. توان دستیابی سریع به اطلاعات پایه کارآئی نظام های علمی را به شدت ارتقاء می دهد. دانشگاه ایوانکی در جهت نیل به اهداف تعیین شده رویکردی پژوهش مدار را در نظام آموزش خود حاکم نموده است؛ به طوری که در همه مقاطع آموزشی شیوة تدریس به گونه ای است که دانشجویان علاوه بر متون درسی با بررسی و پژوهش در منابع مرتبط با دروس به گسترش دانش خویش می پردازند، به عبارت دیگـر، دانشجویان رویکرد پژوهش مدار چگونه آموختن را می آموزند و بدین گونه توانایی لازم جهت توسعه دانش خود به شیوة علمی را پیدا می کنند. در همین راستا با توجه به اهمیت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی و ابزار پژوهش دانشگاه ایوانکی اقدام به تأسیس، تجهیز کتابخانه تخصصی در دانشکده های خود نموده و از طریق همکاری با سایر کتابخانه ها و برخورداری از سایت اینترنتی و استفاده از کتابداران متخصص منابع مورد نیاز پژوهشگران را در اختیار آن ها قرار می دهند.
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یکی از محوریترین و حساسترین معاونتهای دانشگاه است که ارتباط مستقیم با دانشجویان داشته و فراهمکننده امکانات رفاهی و فرهنگی دانشجویان می باشد. این معاونت عهدهدار سیاست گذاری و برنامهریزی فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و فوقبرنامه دانشگاه با حضور دانشجویان و برای استفاده بهینه آنهاست. شرح وظایف معاون فرهنگی و اجتماعی: 1- نظارت بر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه 2- برنامه ریزی برای ترویج، گسترش و تعمیق ارزشهای اسلامی و انقلابی 3- فراهم آوردن زمینه و ترغیب نیروهای دانشگاهی به حضور در صحنه های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی جامعه 4- ارائه پیشنهادهای لازم به شورای فرهنگی و پیگیری وظایف محوله 5- حمایت و نظارت بر عملکرد كانونهای فرهنگی هنری، انجمنهای علمی دانشجویی 6- گسترش و تعمیق آگاهی های فرهنگی 7- را ه اندازی كرسی های آزاد اندیشی و هدایت محتوایی و نظارت بر حسن اجرای آن 8- تدوین برنامه راهبردی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و تنظیم اصول كلی برنامههای مختلف نیروهای دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن 9- مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل و مشکلات دانشجویی 10- نظارت بر اجرای قوانین و آئین نامه های دانشجویی 11- ارائه خدمات بهداشت، سلامت روان و مشاوره به دانشجویان، کارکنان، اساتید و مراجعین بروندانشگاهی در قالب خدمات مرکز مشاوره 12- برنامهریزی، اجرا و هماهنگی امور فوق برنامه دانشجویی 13- هماهنگی با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در امور عمره و عتبات دانشگاهیان، ازدواج دانشجویی و سایر برنامههای مربوطه 14- اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای برنامههای پیشنهادی معاونتهای دانشجویی و فرهنگیاجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 15- حمایت از فعالیتهای بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه 16- پیگیری تشکیل و انجام امور کمیتهها و شوراهای مصوب در وزارتخانه مانند : شورای انضباطی - شورای فرهنگی – کمیته ناظر بر نشریات و... 17- برنامهریزی و حمایت از فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی در قالب خدمات مدیریت تربیت بدنی 18- برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیتهای فوقبرنامه برای شکوفایی بیشتر فعالیتهای فکری، فرهنگی و هنری دانشجویان انجام امور محوله از سوی ریاست دانشگاه
رشته کاردانی فنی صنایع-ایمنی صنعتی در دانشگاه ایوان کی در سال 1385 هجری شمسی ایجاد و اولین گروه از فارغالتحصیلان این رشته نیز در سال 1387، با استقبال مطلوب جامعه صنعتی کشور به سرعت جذب بازار کار شدند. با توسعه کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی در سال 1386رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین در سال 1388 رشته ایمنی صنعتی و محیط کار در مقطع کارشناسی ناپیوسته و در سال 1390 دوره تحصیلات تکمیلی با رشته مهندسی صنایع- سیستم های اقتصادی و اجتماعی مقطع کارشناسی ارشد شروع و پس از یک دهه تعداد رشته ها و گرایش های مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به 3 رشتـه و دکتری تخصصی به 2 رشته افزایش یافت. هم اکنون دانشکده مهندسی صنایع در سه گروه علمی: 1- مهندسی صنایع، 2- مهندسی سیستم ها 3- ایمنی صنعتی فعالیت می نماید و دارای یک رشته در کارشناسی، سه رشته-گرایش در کارشناسیارشد و دو رشته-گرایش در مقطع دکترا میباشد. برنامههای درسی این دانشکده نیز با توجه به نیاز صنعت و بازار کار و با رویکرد تامین نیاز علمی و تخصصی کشور و منطقه تدوین شده است. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 12 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 1 نفر دانشیار و 3 استادیار و 6 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی صنایع مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی یکی از متنوعترین دانشکده های مهندسی صنایع را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی صنایع تا کنون به بیش از 700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 600 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 240 نفر در مقطع کارشناسی، از 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و از 25 نفر در مقطع دکتری فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در سطوح مختلف مدیریت صنایع و اقتصاد کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک از سال ۸۴ در مقطع کاردانی کامپیوتر-نرم افزار دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه برق، کامپیوتر و مکانیک هم اکنون این دانشکده دارای 28 رشته شامل 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 5 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 10 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده برق، کامپیوتر و مکانیک در سه گروه علمی: 1- مهندسی برق 2- مهندسی کامپیوتر 3- مهندسی مکانیک فعالیت می نماید. دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-مهندسی برق گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال، 2-مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، 3-مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی، 4- مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، 5- مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، 6- مهندسی مکاترونیک. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 23 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 5 نفر دانشیار و 7 استادیار و 10 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های حوزه فنی و مهندسی را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک تا کنون به بیش از 2300 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1200 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 400 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 110 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 150 نفر در مقاطع کاردانی، 650 نفر در مقاطع کارشناسی و از 230 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود.
دانشکده عمران و معماری از سال ۸۴ در مقطع کاردانی عمران دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه عمران و معماری هم اکنون این دانشکده دارای 27 رشته شامل 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 4 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 9 رشته در مقطع کاردانی می باشد.. دانشکده عمران و معماری در سه گروه علمی: 1- مهندسی عمران 2- مهندسی معماری 3- مهندسی شهرسازی فعالیت می نماید. این دانشکده با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد:1-مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت،2-مهندسی معماری،3-مهندسی عمران گرایش سازه،4-مهندسی عمران گرایش زلزله5-معماری داخلی،6-معماری و انرژی،7-مدیریت پروژه و ساخت در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده با رشدی قابل قبول، به 20 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 2 نفر دانشیار و 9 استادیار و 8 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی عمران و معماری مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی عمران و معماری دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های عمران و معماری را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی عمران و معماری تا کنون به بیش از 3700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1900 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 350 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از200 نفر در مقاطع کاردانی، 600 نفر در مقاطع کارشناسی و از 400 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در پروژه های مختلف عمرانی کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده علوم انسانی در سال 1394 با گروه های حسابداری و مالی (1390)، تربیت بدنی (1390)، مدیریت (1392) بصورت دانشکده ای مستقل در چارت سازمانی دانشگاه ایوان کی قرار گرفت. در سالهای بعد گروه های آموزشی روانشناسی (1395) و حقوق (1396) نیز ایجاد گردید. با توسعه رشته ها در حوزه علوم انسانی هم اکنون این دانشکده دارای 33 رشته شامل 1 رشته در مقطع دکتری تخصصی تربیت بدنی، 9 رشته کارشناسی ارشد، 14 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 5 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده علوم انسانی با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، 2- مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی، 3- روانشناسی ورزشی، 4-مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، 5-روانشناسی عمومی، 6-مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، 7- مدیریت مالی، 8-حقوق خصوصی، 9-مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه 10-مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 36 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 7 نفر دانشیار و 13 استادیار و 14 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف علوم انسانی مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های این حوزه را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده علوم انسانی تا کنون به بیش از 500 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 200 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 90 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 130 نفر در مقاطع کاردانی، 1200 نفر در مقاطع کارشناسی و از 270 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 9 نفر در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) فراتر می رود.
فراخوان و شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان
دانشگاه ایوان کی در مقطع کارشناسی ارشد
برای سال تحصیلی 1403-1402
الف – شرایط متقاضیان پذیرش
1- دانشجویان کارشناسی پیوسته ورودی بهمن 97 ، مهر 98 و بهمن 98 مقطع کارشناسی که حائز شرایط یکی از بندهای (1-1) تا (1-3) باشند می توانند نسبت به ثبتنام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند :
1-1- دانشجویان دانشگاه ایوان کی که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی، به لحاظ معدل کل ، جزو 15% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند .
1-2- دانشجویان دانشگاه های سطح یک کشور (شامل دانشگاه های تهران ، تربیت مدرس ، شهید بهشتی , علامه طباطبایی ، اصفهان ، شیراز ، فردوسی مشهد، صنعتی امیر کبیر ، صنعتی شریف ، صنعتی اصفهان ، علم و صنعت ایران و خواجه نصیرالدین طوسی) که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو 15% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند .
1-3- دانشجویان سایر دانشگاه ها ( دولتی، آزاد، غیرانتفاعی،پیام نور و...) که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو 15% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند .
2- مدارک آن دسته از دانشجویان دانشگاه ایوان کی و سایردانشگاه های سطح یک کشور که در طول شش نیم سال تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی می شوند و به لحاظ میانگین کل ، جزو 10% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند . به صورت مازاد بر ظرفیت ، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهدشد.
3- دانشجویان حائز رتبه های 1 تا 15 در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبتبه ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون ، اقدام نمایند .
4-متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ التحصیل شوند .
5- دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها در مقطع کارشناسی ، بیش از 8نیم سال باشد ، مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی باشند .
6- متقاضیانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها ، بیش از یک نیم سال تحصیلی گذشته است ، مجاز به استفاده از تسهیلات نیستند .
7- دانشجویان مهمان دائم در صورتی که حد اقل سه چهارم واحد های درسی خود را تا پایان نیم سال ششم در دانشگاه ایوان کی سپری کرده بانشد ، مجاز به استفاده از این تسهیلات هستند.
به عنوان مثال ، چنانچه دانشجوی مهمان دائم ، تا پایان نیم سال ششم 110 واحد درسی کرده باشد، در صورتی مجاز به شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون خواهد بودکه از این تعداد،82 واحد رادر دانشگاه ایوان کی گذرانده باشد.
8- مطابق ابلاغیه شماره 49505 مورخ 31/06/96 سازمان سنجش آموزش کشور ، دانش آموختگان کارشناسی نا پیوسته (کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند .
ب – ظرفیت پذیرش
1- ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان ، برابر با 10% ظرفیت پذیرش از طریق کنکورسراسری ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته – محل های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است .
2- داوطلبان می بایست پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، باگذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ میانگین کل ، جزو 10% برتردانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده باشند.
3- چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون یک گرایش از محل بندهای (ب-2) و (ب-3) تکمیل نشده و ظرفیت خالی باقی مانده باشد ، آموزش دانشگاه ایوان کی نسبت به انتشار فراخوان تکمیل ظرفیت اقدام خواهد نمود . صرفاً از دسته از دانشجویان دانشگاه ایوان کی که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ میانگین کل ، جزو 15% برتر دوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خودباشند ، می توانند در فراخوان تکمیل ظرفیت شرکت نمایند .
پ – تهیه و ارسال مدارک لازم
1- متقاضیان محترم بایستی مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1402/04/31 ، از طریق پست سفارشی یا پیشتاز برای معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایوان کی به آدرس سمنان ، ایوان کی،بلوار آیت الله طالقانی ، دانشگاه ایوان کی ، کد پستی : 3591899888 ارسالنمایند.
2- مدارکلازم عبارتند از :
کپی کارت ملی
کپی صفحه اول شناسنامه
کپی کارت دانشجویی
کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی
فرم تکمیل شده ثبت نام (موجود در سایت www.eyc.ac.ir ) توسط متقاضی که پس از تأیید کارشناس محترم آموزش،توسط معاون محترم آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امضاء و مهر شده است .
اصل گواهی رتبه رسمی صادره توسط دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور (صرفاً برای حائزین شرایط بند (الف – 2))
3- مهلت ارسال مدارک : 1402/04/31
ت- نحوه تعیین رتبه کلاسی و محاسبه 15% برتر
1- متقاضیان پذیرش بایستی تا پایان نیم سال تحصیلی ششم، حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی را سپری کرده باشند.
2- در اعلام معدل و تعیین رتبه کلاسی ، چه برای متقاضیان در حال تحصیل و چه برای متقاضیانی که فراغ التحصیل شده اند ، معدل کل تا پایان نیم سال تحصیل ششم ملاک عمل خواهد بود .
3- برای دانشجویان ورودی بهمن 97، دروس گذرانده شده در ترم تابستان سال 98،در محاسبه تعداد واحد های گذرانده ، معدل و رتبه تا پایان نیم سال ششم (یعنی نیمسال 14001) لحاظ خواهد شد .
4- برای دانشجویان ورودی مهر 98، دروس گذارنده شده در ترم تابستان 1401، درمحاسبه تعداد واحدهای گذرانده تا پایان نیم سال ششم ( یعنی نیم سال کد 14002) لحاظ می شود ؛ ولی درمحاسبه معدل و رتبه لحاظ نخواهد شد .
5- برای دانشجویان ورودی بهمن 98، دروس گذرانده شده در ترم تابستان 1401، درمحاسبه تعداد واحد های گذرانده ، معدل و رتبه تا پایان نیم سال ششم (یعنی نیم سال کد 14011) لحاظ خواهد شد .
6- در محاسبه تعداد دانشجویان 15% برتر اول و 15% برتر دوم ، عدد حاصله رو به بالا گرد خواهد شد .
به عنوان مثال ، اگر تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی 83 نفر باشد ،نفرات 1 تا 13 ، 15% برتر اول محسوب شده و نفرات 14 تا 25 ، 15% برتر دوم خواهندبود .
7- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی ، افرادی که وضعیت تحصیلی آنها در سیستم سما، عدم مراجعه ، و اتمام میهمانی ، درج شده است ،مورد سفارش قرار نخواهند گرفت.
8- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی ، دانشجویان مهمان دائم ، در صورتی مورد شمارش قرار می گیرند که تا پایان نیم سال ششم ، حداقل نیمی از واحد های درسی خود را در دانشگاه ایوان کی سپری کرده باشند .
به عنوان مثال ، چنانچه دانشجوی مهمان دائم تا پایان نیم سال ششم 110 واحدسپری کرده باشد ، در صورتی که محاسبه تعداد کل دانشجویان شمارش می شود که از این تعداد ، حداقل 55 واحد را در دانشگاه ایوان کی گذرانده باشد .
9- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی ، افرادی که برای وضعیت تحصیلی آنها در سیستم سما ، مواردی نظیر , اخراج از تحصیل و انتقال به دانشگاه دیگر درج شده است ، به شکل زیر عمل خواهد شد : در صورتی که دانشجوی اخراج شده یا منتقل شده به دانشگاه دیگر ، حد اقل سه هشتم کل واحد های درسی مقطع کارشناسی را در دانشگاه ایوان کی سپری کرده باشد ، در محاسبه تعداد کل دانشجویان مورد شمارش قرار می گیرد ؛ و درغیر اینصورت ، دانشجوی مورد نظر در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی لحاظ شود .
به عنوان مثال ، در صورتیکه تعداد کل واحد های درسی مقطع کارشناسی 140 باشد ،دانشجویی که پس از گذراندن 53 واحد اخراج شده است ، درمحاسبه تعداد کل دانشجویانشمارش می شود .
ث – بررسی پرونده ها ، روال اعلام نتایج و مراحل ثبت نام
1- پس از اتمام فرآیند بررسی پرونده های ارسالی ، اسامی پذیرفته شدگاتن ازطریق وب سایت رسمی دانشگاه ایوان کی به آدرس www.eyc.ac.ir و همچنین کانال رسمی تلگرامی دانشگاه به آدرس @eyc_uni اعلام خواهد شد .
2- پس ازا علام نتایج ، پذیرفته شدگان بایستی در موعد مقرر شده در اطلاعیه پذیرش ، نسبت به نهایی کردن ثبت نام ویا اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا معاونت آموزش دانشگاه ایوان کی فرآیندجایگزینی نفرات ذخیره را آغاز نماید .
توجه : عواقب عدم اعلام انصراف کتبی درموعد مقرر به عهده دانشجو است و معاونت آموزش دانشگاه ایوان کی در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت .
3- پس از جایگزینی نفرات ذخیره ، لیست جدید پذیرفته شدگان از طریق وبسایت رسمی دانشگاه منتشر می شود.
4- چنانچه پس از جایگزینی نفرات ذخیره ، ظرفیت پذیرش بدون آزمون تکمیل نشده وظرفیت خالی باقی مانده باشد ، معاونت آموزش دانشگاه ایوان کی نسبت به انتشارفراخوان تکمیل ظرفیت اقدام خواهد نمود .
5- پس از بررسی پرونده های مرحله تکمیل ظرفیت ، اسامی پذیرفته شدگان نهایی توسط وبسایت رسمی دانشگاه اعلام می گردد .
6- اسامی پذیرفته شدگان نهایی در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت خواهد شدتا این سازمان نسبت به صدور تأییدیه برای این نفرات اقدام نماید .
7- پس از دریافت تأییدیه سازمان سنجش آموزش کشور ، دانشگاه ایوان کی مطابق روال ذیل نسبت به ثبت نام داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد :
معاونت آموزش دانشگاه ایوان کی ، زمان و مدرک لازم برای ثبت نام را از طریق وبسایت اعلام می کند .
در مرحله اول ثبت نام ، کلیه پذیرفته شدگان بایستی با در دست داشتن مدارک لازم، شخصاً به معاونت آموزش دانشگاه ایوان کی مراجعه نمایند .
دانشجو بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام به اداره ی آموزش مراجعه نماید . در این مرحله ، اطلاعات دانشجو توسط مدیریت محترم امور آموزشی در سیستم سما ثبت و برای وی شماره و کارت دانشجویی صادر می شود .
مهم: رشته های کارشناسی ارشد عبارتند از: 1.حسابداری
2. حسابرسی
3.مدیریت بازرگانی
4. مدیریت آموزشی
5. مدیریت دولتی-توسعه منابع انسانی
6. مدیریت مالی
7. مدیریت صنعتی 8.مهندسی صنایع (بهینه سازی)
9.مهندسی صنایع (مدیریت مهندسی)
10.مهندسی صنایع (سیستم های کلان) 11.مهندسی کامپیوتر (هوش مصنوعی)
12.مهندسی فناوری اطلاعات
13.مدیریت فناوری اطلاعات 14.مهندسی عمران (مدیریت ساخت)
15.سازه
16.زلزله 17.مهندسی معماری
18.معماری داخلی
19.معماری و انرژی
20.معماری مسکن
21.مدیریت پروژه و ساخت 22.روانشناسی ورزشی
23.مدیریت بازاریابی
24.مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی
25.مدیریت اوقات فراعت ورزش های تفریحی 26.حقوق خصوصی 27.روانشناسی عمومی
28.روانشناسی تربیتی 29. مهندسی صنایع (آینده پژوهی) 30. مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) 31. مهندسی مکاترونیک 32. مهندسی برق (الکترونیک دیجیتال) متقاضیان دانشگاه ایوان کی می توانند چنانچه واجد شرایط هستند، فرم پیوست را تکمیل و به کارشناس گروه خود تحویل دهند.
معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایوان کی
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.
راههای ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر:
زمان برگزاری آزمون تستی رشته های بخش معارفی (کتبی): دوشنبه 6 اسفند ماه 97
اطلاعات بیشتر در پوستر فراخوان در پیوست قابل مشاهده است.
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.