1. رئیس دانشگاه شاهد 2. هیئت علمی بازنشسته دانشگاه جامع امام حسین (ع) 3. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 4. ریاست دانشکده برق دانشگاه جامع امام حسین(ع) 5. معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) 6. رئیس مرکز تحقیقات راهبردی بنیاد تعاون ناجا 7. رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا 8. رئیس مرکز تحقیقات آموزش و نیروی انسانی ناجا 9. مشاور فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 10. مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 11. مشاور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری 12. عضو کمیته بازنگری ساختار، قوانین و مقررات شورای شهر تهران 13. جانشین فرماندهی مرکز مخابرات الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 14. فرماندهی گردان، گروهان و دستههای رزمی در دوران دفاع مقدس 15. بیش از 31 ماه حضور در جبهههای نبرد حق علیه باطل 16. مدیر مسئول و عضو هیئت تحریریه نشریه توسعه انسانی پلیس 17. عضو هیئت تحریریه مجله فرآماد سپاه 18. عضو هیئت تحریریه مجله نظارت و بازرسی 19. عضو هیئت تحریریه مجله مطالعات راهبردی 20. عضو هیئت تحریریه مجله اقتصادی و تجارت نوین 21. عضو انجمن علمی نت 22. عضو انجمن علمی لجستیک 23. عضو انجمن علمی مدیریت پروژه 24. مدیر نمونه دانشگاه امام حسین (ع) و کسب لوح تقدیر از دست مقام معظم رهبری سال 1378 25. مدیر نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در سال 1380 26. کارآفرین برتر استان سمنان در سال 1390 27. استاد نمونه پنج ساله دانشگاه امام حسین (ع) در گروه علوم انسانی سال 1381 و 1384 28. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی،کل گرایی خلاق برای مدیران (یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل پاییز1388) ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 29. مترجم شایسته تقدیر کتاب تفکر سیستمی، کل گرایی خلاق برای مدیران (کتاب سالشاخه مهندسی صنایع کشور 1390) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 30. ارائه بیش از 50 مقاله علمیترویجی، 60 مقاله علمیپژوهشی وISI و 100 مقاله درکنفرانسها و همایشهای داخلی و بینالمللی 31. ترجمه بیش از 12 کتاب تخصصی 32. راهنمایی بیش از 200 پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 33. داوری و ارزیابی بیش از 300 مقاله، پایان نامه و رساله
تأسیس دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی ایوانکی بهمنظور تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و انجام پژوهشهای علمی در زمینههای علوم انسانی و فنی و مهندسی شکل گرفته است و اهداف زیر را دنبال مینماید: 1. کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش جامعه 2. مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور 3. همکاری در زمینهسازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور 4. کمک به بالا بردن ظرفیت دانشجویی استان سمنان 5. استفاده از امکانات و قابلیتهای موجود استان در توسعه آموزش عالی 6. فراهم ساختن زمینههای جذب و گزینش دانشجوی بومی و از شهرهای همجوار فلسفه وجودی دانشگاه ایوانکی بهعنوان یکی از بهترین دانشگاههای غیردولتی - غیرانتفاعی، در مجموعه آموزش عالی کشور، اندیشهورزی و تولید علم و دانش و اعتلای علمی و ایفای نقشی اساسی در جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه است. در راستای توسعه تولید علم و دانش بر این باور است که ظرفیت و استعداد بالایی در جامعه نهفته است که با کشف، تبیین و کاربردی کردن آن، میتوان در علوم و فنون بشری تحولی شگرف پدید آورد و در پرتو آن افرادی شایسته و فرهیخته تربیت کرد.
هیئت امنا عالیترین رکن دانشگاه میباشد که وظایف و اختیارات آن در قانون تشکیل هیئت امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی (مصوب جلسات 181 و 183 مورخ 19/12/1367 و 23/12/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و همچنین قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی (مصوب مورخ 18/10/1369 مجلس شورای اسلامی) تعیین شده است. هیئت امنا در رأس ساختار سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی به عنوان بالاترین مرجع تصمیمگیری و سیاستگذاری در امور مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی، علمی، مسئولیتهای مهم و حساسی به عهده دارند.
حدود یک سال پس از تأسیس دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی _که در آن زمان با عنوان موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی ایوانکی فعالیت میکرد_ اهمیت و لزوم معرفی دانشگاه به مردم، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و ایجاد رابطه مفید و مؤثر فیمابین، راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی در دانشگاه اجتنابناپذیر به نظر رسید. در این راستا دکتر حجتالله عالی، رئیس وقت دانشگاه، در آذرماه سال 1385 اقدام به راهاندازی مدیریت دفتر و روابط عمومی کرد. با تصویب چارت تشکیلاتی موسسه آموزش عالی ایوانکی که مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز در آن لحاظ شده بود این مسئولیت رسمیت پیدا کرد. در بهمن سال 1394 با ارتقای موسسه آموزش عالی ایوانکی به دانشگاه ایوانکی و اصلاح چارت تشکیلاتی، مدیریت دفتر و روابط عمومی نیز به مدیریت دفتر، روابط عمومی و امور بینالملل ارتقا پیدا کرد.
اداره کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاه ایوانکی دارای حدود 80 عنوان کارگاه و آزمایشگاه تخصصی مجهز و بهروز با مساحتی بالغ بر 10000 مترمربع می باشد که کلیه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی ( از جمله مکانیک، برق، عمران، صنایع و ....) از این فضا بهره میبرند. این اداره قابلیت ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی به سایر مؤسسات آموزش عالی و شهرکهای صنعتی منطقه را نیز دارد.
حضرت علی(ع) میفرمایند: دو نعمت است که انسان ارزش آنها را درست نشناخته است. یکی سلامتی و دیگری امنیت حراست پشتوانه محکمی برای سلامت جامعه دانشگاهی اعم از دانشجو, استاد, کارمند و... میباشد. سلامت جامعه در گرو سلامت دانشگاهها خواهد بود. چرا که دانشگاهیان در سازندگی جامعه نقش بسزایی را ایفا مینمایند و یا به تعبیر همیشگی آینده سازان جامعه از درون دانشگاهها برمیخیزند. از آنجا که سلامت دانشگاه همواره در معرض آلودگیها و تهدیدهای درونی و بیرونی است, برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگیها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد از نفوذ آفتها به داخل دانشگاه جلوگیری کند و با تشخیص و شناخت آفتهای درونی زمینه علاج به موقع و سلامت دانشگاه و به تبع آن سلامت جامعه را فراهم سازد. بنابراین وظیفه اصلی حراست دانشگاه مواظبت از سلامت جامعه دانشگاهی است. حضور حراست در عرصه مختلف دانشگاه همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده, یکی حفظ و ارتقاء توان حفاظتی و امنیتی به منظور پیشبرد اهداف و دوم انجام اقدامهای مؤثر به منظور حفاظت همه جانبه منابع انسانی و مالی میباشد. لذا منشور سازمانی حراست, چشم انداز ایده آل تفکر و رفتار حراستی است که بر اساس اخلاق حرفهای و وظایف محوله توسط قانون تدوین شده است تا با اجرای آن مجموعه حراست را در راستای تحقق سیاست اثرگذار, تصمیم ساز, پاسخگو رهنمون باشد.
معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایوان کی از بدو تأسیس دانشگاه در سال 1384 به عنوان یکی از حوزه های فعال دانشگاهی تشکیل شد. این معاونت طبق رسالت خود همواره در راستای توسعه علم و دانش، آگاهی بخشی، بالا بردن سطح فرهنگ دانشجویان و گسترش دانش گام به سوی توسعه برداشته و به همین جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به ارزش های جامعه اسلامی و بسترسازی مناسب برای آموزشی مداوم و پایدار را سرلوحه رویکرد آموزشی خود قرار داده است. اهم وظایف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی عبارتند از: • فراهم سازی امکانات جذب هیأت علمی جدید با کیفیت مطلوب در دانشکده ها، به منظور اصلاح شاخص دانشجو به استاد و کاهش تعداد اساتید مدعو. • برنامه ریزی و سیاست گذاری برای استفاده بهینه از اعضای موجود هیأت علمی و ارتقاء توان علمی آنها. • زمینه سازی و تلاش در جهت ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان در کلیه مقاطع. • توجه ویژه به شناسایی، هدایت و پرورش دانشجویان ممتاز. • برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز بصورت سالیانه. • برگزاری جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کمیته های منتخب آنها. • تلاش در زمینه به کارگیری تکنولوژیهای نوین در آموزش. • بهبود و اجرای نظام حق التدریس. • اجرای روند ارزشیابی اساتید. • زمینه سازی و تلاش در جهت جذب ورودی های برتر (استعدادهای درخشان) در کلیه مقاطع. • تلاش در جهت هماهنگ سازی دانشکده ها و گروه ها در زمینه اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی و سوق دادن آنها به سمت قانونمندی هرچه بیشتر. • تلاش در جهت روزآمد سازی فعالیت های آموزشی در دانشکده ها و بخش های ستادی تابعه معاونت آموزشی. • هدایت دانشکده ها در امر بازنگری متون و برنامه های درسی. • زمینه سازی و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع مافوق در زمینه اصلاح و بهبود ساختار در بخش های تابعه معاونت آموزشی به منظور افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان و رسیدن به گردش کارهای بهینه. • برنامه ریزی و زمینه سازی گسترش دوره های دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی. • برنامه ریزی و زمینه سازی و تلاش در جهت بهینه نمودن دوره تحصیل دانشجویان در کلیه مقاطع و جلوگیری از افزایش ظریب ماندگاری دانشجو. • تلاش در جهت توجیه و افزایش آگاهی اساتید و دانشجویان نسبت به سیاستهای آموزشی دانشگاه، آیین نامه ها و .... • نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی دردانشگاه • نظارت بر عملكرد آموزشی دانشكده ها • برنامه ریزی امور آموزشی • اظهار نظر در مورد جذب اعضای هیئت علمی جدید • ریاست شورای آموزشی و شورای تحصیلات تكمیلی • اظهار نظر و پیشنهاد در زمینه تغییر یا توسعه برنامه ریزی درسی و نیز رشته های جدیدالتاسیس
امروز یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ایوانکی پی ریزی نظامی ساختمند و هدفگرا جهت دستیابی به تجربیات علمی و فرهنگی دیگران و پی ریزی روش هایی معتبر در جهت تعلیم و تربیت و آموزش هنرمندانی متعهد برای عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی است. بدون شک نوآوری و پیشرفت های مهم عرصه علم و فرهنگ در سایه توجه جدی به تحقیق و پژوهش امکان پذیر است. در حالی که بسیاری از محققان معتقدند که سرچشمه بسیاری از علوم در شرق بوده است لکن متأسفانه در پنج قرن اخیر جوامع شرقی سهم قابل توجهی در توسعه علمی جهان نداشتند و عمدتاً به جوامع مصرف کننده اندیشه های علمی تبدیل شده اند. در کشورهای توسعه یافته به موازات پیشرفت علوم و تکنولوژی نظام های تحقیقاتی پیشرفته ای را پایه ریـزی و گسترش داده اند چرا که در دنیای علم، میدان دیدهـا به درجه مشارکت در شبکه های تحقیقاتی و پژوهشی بستگی دارد. توان دستیابی سریع به اطلاعات پایه کارآئی نظام های علمی را به شدت ارتقاء می دهد. دانشگاه ایوانکی در جهت نیل به اهداف تعیین شده رویکردی پژوهش مدار را در نظام آموزش خود حاکم نموده است؛ به طوری که در همه مقاطع آموزشی شیوة تدریس به گونه ای است که دانشجویان علاوه بر متون درسی با بررسی و پژوهش در منابع مرتبط با دروس به گسترش دانش خویش می پردازند، به عبارت دیگـر، دانشجویان رویکرد پژوهش مدار چگونه آموختن را می آموزند و بدین گونه توانایی لازم جهت توسعه دانش خود به شیوة علمی را پیدا می کنند. در همین راستا با توجه به اهمیت کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مراکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی و ابزار پژوهش دانشگاه ایوانکی اقدام به تأسیس، تجهیز کتابخانه تخصصی در دانشکده های خود نموده و از طریق همکاری با سایر کتابخانه ها و برخورداری از سایت اینترنتی و استفاده از کتابداران متخصص منابع مورد نیاز پژوهشگران را در اختیار آن ها قرار می دهند.
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یکی از محوریترین و حساسترین معاونتهای دانشگاه است که ارتباط مستقیم با دانشجویان داشته و فراهمکننده امکانات رفاهی و فرهنگی دانشجویان می باشد. این معاونت عهدهدار سیاست گذاری و برنامهریزی فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و فوقبرنامه دانشگاه با حضور دانشجویان و برای استفاده بهینه آنهاست. شرح وظایف معاون فرهنگی و اجتماعی: 1- نظارت بر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه 2- برنامه ریزی برای ترویج، گسترش و تعمیق ارزشهای اسلامی و انقلابی 3- فراهم آوردن زمینه و ترغیب نیروهای دانشگاهی به حضور در صحنه های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی جامعه 4- ارائه پیشنهادهای لازم به شورای فرهنگی و پیگیری وظایف محوله 5- حمایت و نظارت بر عملکرد كانونهای فرهنگی هنری، انجمنهای علمی دانشجویی 6- گسترش و تعمیق آگاهی های فرهنگی 7- را ه اندازی كرسی های آزاد اندیشی و هدایت محتوایی و نظارت بر حسن اجرای آن 8- تدوین برنامه راهبردی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و تنظیم اصول كلی برنامههای مختلف نیروهای دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن 9- مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل و مشکلات دانشجویی 10- نظارت بر اجرای قوانین و آئین نامه های دانشجویی 11- ارائه خدمات بهداشت، سلامت روان و مشاوره به دانشجویان، کارکنان، اساتید و مراجعین بروندانشگاهی در قالب خدمات مرکز مشاوره 12- برنامهریزی، اجرا و هماهنگی امور فوق برنامه دانشجویی 13- هماهنگی با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در امور عمره و عتبات دانشگاهیان، ازدواج دانشجویی و سایر برنامههای مربوطه 14- اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای برنامههای پیشنهادی معاونتهای دانشجویی و فرهنگیاجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 15- حمایت از فعالیتهای بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه 16- پیگیری تشکیل و انجام امور کمیتهها و شوراهای مصوب در وزارتخانه مانند : شورای انضباطی - شورای فرهنگی – کمیته ناظر بر نشریات و... 17- برنامهریزی و حمایت از فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی در قالب خدمات مدیریت تربیت بدنی 18- برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیتهای فوقبرنامه برای شکوفایی بیشتر فعالیتهای فکری، فرهنگی و هنری دانشجویان انجام امور محوله از سوی ریاست دانشگاه
رشته کاردانی فنی صنایع-ایمنی صنعتی در دانشگاه ایوان کی در سال 1385 هجری شمسی ایجاد و اولین گروه از فارغالتحصیلان این رشته نیز در سال 1387، با استقبال مطلوب جامعه صنعتی کشور به سرعت جذب بازار کار شدند. با توسعه کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی در سال 1386رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین در سال 1388 رشته ایمنی صنعتی و محیط کار در مقطع کارشناسی ناپیوسته و در سال 1390 دوره تحصیلات تکمیلی با رشته مهندسی صنایع- سیستم های اقتصادی و اجتماعی مقطع کارشناسی ارشد شروع و پس از یک دهه تعداد رشته ها و گرایش های مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به 3 رشتـه و دکتری تخصصی به 2 رشته افزایش یافت. هم اکنون دانشکده مهندسی صنایع در سه گروه علمی: 1- مهندسی صنایع، 2- مهندسی سیستم ها 3- ایمنی صنعتی فعالیت می نماید و دارای یک رشته در کارشناسی، سه رشته-گرایش در کارشناسیارشد و دو رشته-گرایش در مقطع دکترا میباشد. برنامههای درسی این دانشکده نیز با توجه به نیاز صنعت و بازار کار و با رویکرد تامین نیاز علمی و تخصصی کشور و منطقه تدوین شده است. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 12 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 1 نفر دانشیار و 3 استادیار و 6 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی صنایع مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی یکی از متنوعترین دانشکده های مهندسی صنایع را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی صنایع تا کنون به بیش از 700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 600 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 240 نفر در مقطع کارشناسی، از 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و از 25 نفر در مقطع دکتری فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در سطوح مختلف مدیریت صنایع و اقتصاد کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک از سال ۸۴ در مقطع کاردانی کامپیوتر-نرم افزار دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه برق، کامپیوتر و مکانیک هم اکنون این دانشکده دارای 28 رشته شامل 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 5 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 10 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده برق، کامپیوتر و مکانیک در سه گروه علمی: 1- مهندسی برق 2- مهندسی کامپیوتر 3- مهندسی مکانیک فعالیت می نماید. دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-مهندسی برق گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال، 2-مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، 3-مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی، 4- مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، 5- مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، 6- مهندسی مکاترونیک. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 23 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 5 نفر دانشیار و 7 استادیار و 10 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های حوزه فنی و مهندسی را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک تا کنون به بیش از 2300 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1200 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 400 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 110 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 150 نفر در مقاطع کاردانی، 650 نفر در مقاطع کارشناسی و از 230 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود.
دانشکده عمران و معماری از سال ۸۴ در مقطع کاردانی عمران دانشجو پذيرش نمود. با توسعه رشته ها در حوزه عمران و معماری هم اکنون این دانشکده دارای 27 رشته شامل 7 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 4 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 7 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 9 رشته در مقطع کاردانی می باشد.. دانشکده عمران و معماری در سه گروه علمی: 1- مهندسی عمران 2- مهندسی معماری 3- مهندسی شهرسازی فعالیت می نماید. این دانشکده با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد:1-مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت،2-مهندسی معماری،3-مهندسی عمران گرایش سازه،4-مهندسی عمران گرایش زلزله5-معماری داخلی،6-معماری و انرژی،7-مدیریت پروژه و ساخت در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده با رشدی قابل قبول، به 20 نفر رسیده است که 1 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 2 نفر دانشیار و 9 استادیار و 8 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف مهندسی عمران و معماری مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده مهندسی عمران و معماری دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های عمران و معماری را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده مهندسی عمران و معماری تا کنون به بیش از 3700 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 1900 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 350 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 160 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از200 نفر در مقاطع کاردانی، 600 نفر در مقاطع کارشناسی و از 400 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فراتر می رود. در حال حاضر دانش آموختگان این دانشکده در پروژه های مختلف عمرانی کشور مشغول به خدمت می باشند.
دانشکده علوم انسانی در سال 1394 با گروه های حسابداری و مالی (1390)، تربیت بدنی (1390)، مدیریت (1392) بصورت دانشکده ای مستقل در چارت سازمانی دانشگاه ایوان کی قرار گرفت. در سالهای بعد گروه های آموزشی روانشناسی (1395) و حقوق (1396) نیز ایجاد گردید. با توسعه رشته ها در حوزه علوم انسانی هم اکنون این دانشکده دارای 33 رشته شامل 1 رشته در مقطع دکتری تخصصی تربیت بدنی، 9 رشته کارشناسی ارشد، 14 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، 5 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته در مقطع کاردانی می باشد. دانشکده علوم انسانی با سابقه درخشان در زمینه آموزش و پژوهش هم اکنون در رشته هاي تحصیلات تکمیلی ذيل دانشجو پرورش مي دهد. 1-دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، 2- مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی، 3- روانشناسی ورزشی، 4-مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، 5-روانشناسی عمومی، 6-مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، 7- مدیریت مالی، 8-حقوق خصوصی، 9-مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه 10-مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشکده با رشدی قابل قبول، به 36 نفر رسیده است که 2 نفر از آنها دارای مرتبه استادی، 7 نفر دانشیار و 13 استادیار و 14 نفر مربی میباشد که از بین اساتید و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور انتخاب شدهاند . اساتید این دانشکده در حوزههای مختلف علوم انسانی مشغول به پژوهش بوده و سهم قابل توجهی از چاپ مقالات در مجلات معتبر بینالمللی را به خود اختصاص دادهاند. تعداد بالای اساتید در کنار تنوع تخصصهای آنها باعث شده است که دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایوان کی از نظر حوزههای تخصصی عنوان یکی از متنوعترین دانشکده های این حوزه را به خود اختصاص دهد. آمار دانشآموختگان دانشکده علوم انسانی تا کنون به بیش از 500 نفر در مقطع کاردانی، بیش از 300 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، بیش از 200 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و حدود 90 نفر در مقطع کارشناسی ارشد میرسد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشکده از 130 نفر در مقاطع کاردانی، 1200 نفر در مقاطع کارشناسی و از 270 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 9 نفر در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.) فراتر می رود.
رشتهی مهندسی عمران یکی از رشتههای آموزش عالی میباشد که هدف آن تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژههای مختلف عمرانی در زمینههای ساختمانی، راهسازی، پلسازی، سازهها و بناهای آبی، جمعآوری و دفع فاضلاب و غیره مسئولیت طرح، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. کمتر جایی از یک جامعه و کمتر محلی از یک منطقه است که فعالیتهای عمرانی به عنوان اولین و اساسیترین نیازهای آن طرح نشود. حتی تمام فعالیتهای صنعتی، تجاری، کشاورزی و غیره نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم به این رشته وابستهاند و از آن سود میبرند. جذب سریع فارغ التحصیلان این مجموعه در وزارتخانهها و نهادها و سازمانهای دولتی و همچنین بخشهای خصوصی نظیر شرکتهای مهندسان مشاور و شرکتهای ساختمانی و راهسازی و غیره اهمیت قابل ملاحظه و نیاز خاص به متخصص در این رشته را حتی در مقایسه با سایر رشتههای فنی و مهندسی به وضوح نشان میدهد. داوطلبان برای ادامهی تحصیل در این رشته با توجه به کمیت و کیفیت درسهایی که در این دوره تدریس میگردد، باید از توان و دانش برتر در زمینههای ریاضی و فیزیک برخوردار و همچنین توان جسمی، قدرت تجزیه و تحلیل، قدرت تجسم و دقت کافی در مسائل را داشته باشند. شایان ذکر است که بسیاری از کارها و طرحهای عمرانی در خارج از محیطهای شهری بوده و فعالیت نسبتاً زیادی را میطلبد. همان گونه که اشاره شد، فارغ التحصیلان این رشته میتوانند پس از پایان تحصیلات، مسئولیتهای متفاوتی نظیر طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرای طرحهای مختلف عمرانی را به عهده گیرند. از جمله میتوان به مواردی چون محاسبه، ساخت و اجرا و تا حدودی طراحی ساختمانهای مختلف مسکونی، اداری و صنعتی اعم از بنایی، بتنی و فولادی، نظیر ساختمانهای مسکونی، ویلایی، چند طبقه، آپارتمانها و برجهای بلند و همچنین کارهای ساختمانی ادارهها، مدرسهها، بیمارستانها، کارخانجات و مراکز صنعتی، ساختمانها و مراکز ورزشی، تالارهای اجتماعات و غیره، طراحی، محاسبه و اجرای راهها و جادههای مختلف ارتباطی داخل و خارج شهرها و و روستاها اعم از راههای شوسه، راههای آسفالته، آزادراهها، بزرگراهها و نیز راه آهن و فرودگاه، ساخت و اجرا و در مواردی طراحی و محاسبه انواع پلهای بتنی وفلزی و با دهانهها و ابعاد و شکلهای متفاوت نظیر پلهای داخل شهری و روگذرها، پلهای خارج شهری و جادهها، ساخت و اجرا و در مواردی طراحی و محاسبه انواع تونلهای عمرانی، تحلیل، برنامهریزی و مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهری و برون شهری، تحلیل و ارزیابی وضعیت ایمنی راه، ترافیک، حوادث و سوانح رانندگی، اجرای سدهای مختلف خاکی و بتنی و نیز بندهای انحرافی و سایر تأسیسات وابسته نظیر تونل یا کانال انحراف آب رودخانه (جهت اجرای عملیات کارگاهی در ضمن ساخت و اجرای کارهای مربوط به ساماندهی رودخانه ها، طراحی، محاسبه و ساخت خطوط انتقال آب اعم از انواع کانالهای تحت فشار و یا کانالهای با سطح آزاد آب که به منظور انتقال آب از سدها و دریاچه ها برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعتی به منطقههای مورد نیاز و نیز جهت انتقال آب از تصفیهخانه های آب به مخازن آب و از آنجا به مناطق مصرف، ساخته میشوند، ساخت تصفیهخانه های آب و فاضلاب شامل ساختمانها تأسیسات مربوط، محوطهسازی و غیره، طراحی، محاسبه وساخت شبکههای آبرسانی به منطقههای شهری و روستایی جهت تأمین آب شرب مورد نیاز افراد و تأسیسات مربوطه نظیر مخازن آب، لولهکشی، انشعابات و غیره، طراحی، محاسبه و ساخت شبکههای جمع آوری و دفع آبهای سطحی ناشی از نزولات جوی در خیابانها وسایر منطقههای شهرها و شهرکها و همچنین شبکههای جمع آوری و دفع فاضلابهای خانگی و صنعتی و انتقال آنها به خارج از شهر و تصفیهخانهها، انجام بسیاری از کارهای نقشهبرداری که برای کارهای ساختمانی مختلف نظیر راهسازی، سدسازی و غیره که به خصوص برای پیاده نمودن و اجرای دقیق نقشهها مورد نیاز است، و همچنین تا حدودی کارهای نقشه کشی طراحی و معماری اشاره نمود. موقعیتهای شغلی و محلهای کار رشتهی مهندسی عمران مراکز مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فعالیتهای عمرانی نقش دارند که هر یک به تناسب نوع فعالیت خود، اقدام به جذب فارغ التحصیلان این رشته میکنند. سازمانها و وزارتخانههایی چون راه و شهرسازی، جهاد سازندگی، نیرو و شهرداریها به صورت گستردهتر و سایر وزارتخانهها، ادارات، سازمانها، مراکز دولتی و خصوصی نظیر وزارتخانههای آموزش و پرورش، کشاورزی، علوم، نفت، بانکها و غیره به صورت غیر مستقیم برای کارهای عمرانی خود مثل طرح، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، نیاز به استخدام مهندسان عمران دارند. علاوه بر آن، شرکتهای مختلف مهندسان مشاور که در کشور به صورت گسترده وظیفهی طراحی، محاسبه و نظارت براجرای پروژههای ساختمانی را برعهده دارند، همچنین شرکتهای ساختمانی و راهسازی دولتی و خصوصی که در اجرای این طرحها فعالیت دارند، تعداد کثیری از فارغالتحصیلان رشتهی عمران را استخدام میکنند.
واحدهای درسی مهندسی عمران بر اساس مصوبه های شورای عالی برنامه ریزی، دانشجو باید در دوره کارشناسی عمران 140 واحد درسی را بگذراند که 20 واحد آن دروس عمومی ، 20 واحد دروس پایه، 63 واحد دروس اصلی و تخصصی الزامی و 37 واحد دروس اختیاری است.
ادامه تحصیلات در رشتهی مهندسی عمران ادامه تحصیلات در دوره بعد از کارشناسی را تحصیلات تکمیلی مینامند که شامل مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و مقطع دکترای تخصصی است. در دورهی کارشناسیارشد ناپیوسته، دانشجو 32 واحد آموزشی تخصصی را که 6 واحد از آن پایان نامه میباشد، میگذراند و معلومات خود را در یک زمینهی خاص (گرایش) از رشته، گستردهتر از مقطع کارشناسی افزایش میدهد. در دوره دکتری تخصصی که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسیارشد شروع میشود، دانشجو 36 واحد درس اختصاصی را میگذارند که 18 واحد آن رساله میباشد. دانشجو در این مقطع با تدوین رساله، کار تحقیقاتی نسبتاً گسترده ای را در یک زمینهی تخصصی خاص به انجام میرساند و سعی میکند در گسترش مرزهای دانش سهیم باشد.
گرایشهای مختلف کارشناسی ارشد و دکتری
1) سازه مهندسی سازه در ارتباط با طراحی پلها، ساختمانها، ساخت تاسیسات نفتی روی خشکی، سدها و غیره میباشد. اجزاء تشکیل دهنده مهندسی ساختمان، طراحی و آنالیز سازه میباشد. این شامل محاسبه تنشها و نیروهای فعال در ساختمان میشود. بعضی از مهندسین ساختمان در زمینههای گوناگون و متفاوت دیگر مشغول به کار میشوند. از قبیل طراحی هواپیما و فضاپیما و حتی وسایل پزشکی. از آنجا که این فارغ التحصیلان علاوه بر تواناییهای یک کارشناس عمران، از نظر علمی و نظری و پژوهشی در یک زمینه خاص، معلومات بیشتری دارند، بدین جهت کارایی بیشتری نیز دارند و از مطالب فراگرفته شده میتوانند در زمینه طراحی و محاسباتی دقیق و تخصصیتر و همچنین پژوهشی، استفاده نمایند. این گونه فارغ التحصیلان ضمن آنکه میتوانند در تمام محیطهای جذب فارغ التحصیلان کارشناسی مشغول به کار گردند، مسئولیتهای بالاتر و سنگینتر علمی، پژوهشی و اجرائی را بعهده میگیرند. پس از پایان دوره دکتری تخصصی امکان همکاری در دانشگاهها و سایر مراکز علمی و پژوهشی به عنوان هیات علمی بر ایشان میسر میگردد.
2) راه و ترابری مهندسی راه و ترابری در ارتباط با روشهای روسازی و زیرسازی و طرح هندسی انواع راه و مباحث مربوط به راهآهن و فرودگاه میباشد. بنابراین علاوه بر طراحی کامل راههای ارتباطی ماشینرو، طراحی باند فرودگاه، برجهای مراقبت و همچنین طرح کامل راهآهن اعم از مشخصات فنی و هندسی آن مورد توجه این گرایش است. 3) حمل و نقل مهندسی حمل و نقل در ارتباط با تئوری صفبندی، جریان حرکت ترافیک و رفتار رانندگان میباشد.
4) زلزله با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی ایران هم اکنون یکی از بخشهای اصلی در طرح و محاسبهی سازههای مختلف بررسی سازه در مقابل زلزله میباشد. مبحث مهندسی زلزله بررسی رفتار سازههای مختلف از جمله ساختمانها، پلها، سدها و … تحت زلزله و طراحی آنها در مقابل زلزله میباشد. این گرایش در ارتباط بسیار نزدیک با مهندسی سازه است.
5) ژئوتکنیک (خاک و پی) مبحث مهندسی ژئوتکنیک پایه و اساس مهندسی سازه میباشد. در خصوص اهمیت مهندسی ژئوتکنیک به سختی میتوان اغراق نمود، زیرا ساختمان و سازه بایستی در ارتباط مستقیم با زمینی که بر روی آن قرار میگیرد باشد، مهندسی ژئوتکنیک به خصوصیات و مشخصات خاک و فنداسیون و پی و دینامیک خاک ارتباط دارد. همچنین مباحث مربوط به تونلها، سدهای خاکی و آزمایشگاههای مکانیک خاک در زمرهی فعالیتهای مهندسی ژئوتکنیک قرار میگیرد.
6) سازههای هیدرولیکی مبحث مرتبط با حرکت و انتقال مایعات و بطور اخص آب است. این مبحث مهندسی بطور یقین ارتباط با طراحی پلها، سدها، کانالها، اسکلهها پیدا میکند و همچنین ارتباط با هر دو موضوع مهندسی محیط زیست و بهداشت را نیز دارد. البته تأکید بیشتر این گرایش بر روی طراحی و محاسبهی سازههای مرتبط با آب میباشد و مطالعات هیدرولوژیکی چندان در حیطهی مباحث این گرایش نیست.
7) سازههای دریایی مهندسی سازههای دریایی در ارتباط با طراحی سازههای مختلف دریایی مانند انواع سکوها، اسکلهها و تأسیسات و تجهیزات بندری است.
8) محیط زیست مهندسی محیط زیست در ارتباط است با عملکرد مواد شیمیایی و زیستشناسی موجودات و یا اتلاف گرما و انرژی حرارتی، تصفیه و پالایش آب و هوا و اصلاح و بهبود محل و مکانهائی که در اثر ضرر و زیانهای قبلی صدمه دیدهاند. موضوعات تحت پوشش مهندسی محیط زیست عبارتند از: تصفیه آب، دفع فاضلاب، مدیریت خسارت و صدمات و آسیبهای پرخطر. مهندسی محیط زیست ارتباط دارد با هیدرولوژی و علم هواشناسی تا جائیکه دانش راجع به آب و جریانات و دانستن چگونگی انتقال آلودهکنندهها احتیاج و نیاز میباشد، مهندسی محیط زیست همچنین شامل واکنش در برابر آلودگی صنعتی میباشد، مهندسی محیط زیست بخش پیشرفته و مدرن بهداشت است.
9) مدیریت ساخت انجام مناسب و بهینهی هر پروژه در گرو مدیریت صحیح و اصولی میباشد، به خصوص در پروژههای عمرانی که با بخشهای مختلفی در ارتباط است و معمولاً افراد زیادی در آن فعالیت دارند، نقش مدیریت پررنگتر میباشد. در این گرایش انواع روشهای مدیریتی، پیمانها و قراردادها، برآورد هزینهها انواع روشهای اجرایی مطرح میشوند.
10) آب با توجه به اینکه توسعه کشور در زمینههای کشاورزی، صنعتی و غیره بستگی به میزان آب قابل استفاده دارد، میتوان صنعت آب در ایران را در زمره صنایع مادر به حساب آورد. دور? کارشناسی ارشد آب به منظور تربیت متخصصانی تدوین شده است که بتوانند در زمینههای شناخت منابع آب و کنترل و بهسازی کیفیت منابع آب اطلاعات لازم رابه دست آورند تا بتوانند در مراحل مختلف طراحی، نظارت و مدیریت پروژههای آب کار کنند. این دوره شامل هیدرولیک، هیدرولوژی و مدیریت و برنامهریزی منابع آب می? باشد.
11) آب و فاضلاب این دوره طیف وسیعی از موضوعات دو حوزه آب و فاضلاب را در بر میگیرد. مواردی از قبیل کنترل کیفیت منابع آب، فرآیندهای مختلف تصفیه آب و فاضلاب، شبکه های انتقال و توزیع و تصفیهخانههای آب، شبکههای جمعآوری آبهای سطحی و فاضلاب و تصفیهخانه فاضلاب، استفاده از فاضلابهای تصفیه شده و تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی ناشی از آن و مدیریت ادارات آب و فاضلاب شهرها از مهمترین این موارد است.
زمینههای اشتغال و معرفی حیطههای کاری تخصصی تک تک گرایشها مهندسین عمران جهت یافتن شغل مناسب، شانس بیشتری نسبت به سایر مهندسین دارند. پیشرفت سریع جوامع و نیاز روز افزون آنها به انجام طرحهای مختلف عمرانی، سیاستهای عمرانی و سرمایهگذاریهای دولت برای رفع نیازهای عمرانی و وجود منابع مالی بسیار زیاد در این حوزه سبب رونق گرفتن رشتهی مهندسی عمران شده است. برای مثال از طراحی و اجرای سکوهای نفتی، سازههای دریایی و سدها گرفته تا ساخت راهها و ساختمانهای مسکونی و سیستم حمل و نقل عمومی، همه به عهده مهندس
عمران میباشد. بنابراین میتوان گفت این رشته دارای بازار کار پویا و پرتحرکی است ولی باید توجه داشت که شرط موفقیت برای یافتن کار در رشتهی مهندسی عمران،متخصص بودن در یکی از زیرمجموعه های آن است زیرا تغییر پی در پی زمینهی کاری بیش از آنکه کار بیشتری را برای فرد ایجاد نماید به دلیل کاهش تخصصهای لازم فرصتهای مناسب شغلی را از وی سلب مینماید. لازم به ذکر است، پس از پایان دورهی دکترای تخصصی مهندسی عمران، همکاری در دانشگاهها و سایر مراکز علمی و پژوهشی برای فارغ التحصیلان کلیه گرایشها امکانپذیر است.
1) گرایش سازه با توجه به اینکه گرایش سازه طیف وسیعی از کارهای عمرانی را تحت پوشش دارد علیرغم تعداد زیاد فارغالتحصیلان آن، فرصتهای شغلی خوبی در ادارات دولتی و و نیز شرکتهای خصوصی وجود دارد. فارغالتحصیلان گرایش سازه میتوانند در زمینهی طراحی و نظارت در شرکتهای مشاور و یا در زمینهی مسئولیتهای اجرایی در شرکتهای پیمانکاری مشغول شوند.
2) گرایش راه و ترابری کارشناسیارشد عمران در گرایش راه به دلیل تعداد کم فارغالتحصیلان آن و اختصاصیتر بودن این گرایش برای آقایان، دارای بازار کار نسبتا خوبی میباشد. فارغ التحصیلان این گرایش میتوانند در شرکتهای مشاور و یا اداراتی مانند راه و ترابری و شهرداری مشغول بکار شوند اما آن دسته از مهندسین عمران که در شرکتهای پیمانکاری مشغول به کار میشوند و به انجام فعالیت های راهسازی میپردازند دارای درآمد خوبی هستند. 3) گرایش حمل و نقل عموما فارغ التحصیلان کارشناسیارشد مهندسی عمران با گرایش حمل و نقل جذب مهندسان مشاور، واحدها و ادارات مختلف راه و ترابری، شهرداری ها، سازمان های حمل و نقل ترافیک، شرکتهای مطالعات جامع حمل و نقل میشوند. 4) گرایش زلزله فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی عمران در گرایش زلزله می توانند در شرکت های مهندسی به کار طراحی سازه و یا انجام مطالعات مقاوم سازی بپردازند. از دیگر زمینه های کاری گرایش زلزله، انجام مطالعات و محاسبات تحلیل خطر برای طراحی سازه های خاص مانند سدها، نیروگاه ها، برج ها می باشد. 5) گرایش خاک و پی از آنجا که هر سازه بر روی فونداسیون و یا خاک بنا می شود، وجود مهندس خاک و پی در تمام کارهای عمرانی ضروری است. معمولا کارشناسان ارشد خاک و پی در شرکت های مهندسی مشاور و یا آزمایشگاههای مکانیک خاک مشغول به کار می شوند. 6) گرایش سازههای هیدرولیکی فارغ التحصیلان گرایش سازه هیدرولیکی نیز مانند فارغ التحصیلان رشته سازه دریایی می توانند در محیطهای مرتبط با گرایش سازه هیدرولیکی و یا در شاخه های دیگر مانند سازه و آب مشغول بکار شوند. فارغ التحصیلان گرایش سازه های هیدرولیکی بازار کار مناسبی در شرکت های سدسازی دارند. 7) گرایش سازهی دریایی فارغ التحصیلان گرایش سازهی دریایی می توانند بطور مرتبط با گرایش خود و یا در شاخه های دیگر مانند سازه و آب مشغول بکار شوند. از طرفی گرایش سازه دریایی به دلیل مرتبط بودن با صنعت نفت و گاز نسبت به سایر گرایش های عمران دارای بازار کار بسیار خوبی با درآمد بالا است. 8) گرایش محیط زیست فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد عمران با گرایش محیط زیست در زمینه هایی همچون شناخت و كنترل آلودگی منابع آب، آلودگی هوا و آلودگیهای حاصل از مواد جامد زائد سررشته داشته و می توانند در سازمانهای مسئول برنامهریزی، شهرداریها، سازمان حفاظت محیط زیست، شیلات، كارخانجات و سازمانهای وابسته به وزارت نیرو مشغول به كار شوند.
9) گرایش مدیریت ساخت یکی از مزیتهای رشته مدیریت ساخت این است که فارغ التحصیلان این رشته در مقایسه با سایر گرایشهای مهندسی عمران بسیار کم میباشند، به همین دلیل زمینه کاری نسبتا خوبی دارا هستند. از سوی دیگر به دلیل اینکه تمام کارگاههای مرتبط با مهندسی عمران نیاز به مدیر دارند این رشته بازار کار خوبی دارد. البته به دلیل محیط کار کارگاهی بازار کار مربوط به آقایان در این رشته نسبت به خانمها بهتر می باشد. 10) گرایشهای آب و آب و فاضلاب کارشناسی ارشد عمران با گرایش مهندسی آب دارای بازارکار مناسبی است. فارغ التحصیلان آن میتوانند در شرکت های مشاور در زمینه آب و فاضلاب، سد سازی، مدیریت منابع آب و یا برای مطالعات هیدرولوژی در شرکت های راهسازی مشغول به کار شوند. تواناییهای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی
در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بیشتر به جنبههای نظری و پژوهشی پرداخته میشود. بدین جهت فارغ التحصیلان این دورهها در هر یک از گرایشهای یاد شده، بیشتر تواناییهای علمی و محاسباتی و به طور کلی نظری خود را افزایش میدهند، اگرچه این افزایش توانایی، در کارهای اجرایی علمی نیز از نظر صحت اجرا میتواند نقش مهمی داشته باشد. در مقطع دکتری دانشجو ضمن افزایش مراتب علمی خود، در یک زمینهی تخصصیتر، قدرت و توان خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش و رفع معضلات علمی و اجرایی از طریق پژوهش بالا برده، تحقیقاتی را در یک مورد خاص، انجام میدهد.
جذب فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی در محیطهای کاراز آن جا که این فارغ التحصیلان علاوه بر تواناییهای یک کارشناس عمرا ن، از نظر علمی، نظری و پژوهشی در یک زمینهی خاص، معلومات بیشتری دارند، بدین جهت کارایی بیشتری نیز دارند و از مطالب فراگرفته شده میتوانند در زمینههای طراحی و محاسباتی دقیق و تخصصیتر و همچنین پژوهشی، استفاده نمایند. اینگونه فارغالتحصیلان ضمن آن که میتوانند در تمام محلهای جذب فارغ التحصیلان کارشناسی مشغول به کار گردند،
مسئولیتهای بالاتر و سنگینتر علمی، پژهشی و اجرایی را به عهده میگیرند. پس از پایان دورهی دکترای تخصصی، امکان همکاری در دانشگاهها و سایر مراکز علمی و پژوهشی به عنوان عضو هیأت علمی برایشان میسر میگردد.
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.
راههای ارتباطی برای کسب اطلاعات بیشتر:
زمان برگزاری آزمون تستی رشته های بخش معارفی (کتبی): دوشنبه 6 اسفند ماه 97
اطلاعات بیشتر در پوستر فراخوان در پیوست قابل مشاهده است.
پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است. پیرو تصمیم دفتر محترم آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف مبنی بر انتقال پرونده های آموزشی مؤسسه غیر انتفاعی منحل شده علم گستر مهاجران به دانشگاه غیرانتفاعی ایوان كی به استحضار می رساند، از تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کلیه امور آموزشی از جمله صدور و تحویل دانشنامه، ریز نمرات، تأییدیه تحصیلی و... توسط واحد فارغ التحصیلان دانشگاه ایوان کی انجام خواهد پذیرفت. برای راحتی کار علاوه بر ایجاد کانال تلگرامی، روزهای دوشنبه هر هفته مخصوص تماس های تلفنی فارغ التحصیلان آن موسسه در نظر گرفته شده است.